John Mueller podczas Hangouta Google potwierdził, że aktualizacja algorytmu Google przeprowadzona 7 marca miała związek z trafnością treści na poszczególnych witrynach. O czym jeszcze się dowiedzieliśmy?

 

Dokładna wypowiedź pracownika Google dotyczyła głównie ostatnich zmian w algorytmie wyszukiwarki. Wyjaśnił on, że znaczna część przeprowadzanych aktualizacji ma bezpośredni związek z trafnością wyników i treści zamieszczonej na poszczególnych, analizowanych stronach internetowych. Oznacza to nic innego, jak fakt, że ich jakość również ma duże znaczenie, jednak to z trafnością Google ma największe problemy.

 

Ponadto Mueller sugeruje, że postępujący spadek zainteresowania daną witryną jest w zupełności naturalny, a zaradzić temu może dostosowywanie się do aktualnie panujących trendów, czy pomysłów użytkowników, zwłaszcza jeżeli chodzi o użyteczność strony. Na koniec wypowiedzi możemy usłyszeć, że każdy szczegół związany z prowadzeniem witryny i SEO może mieć znaczenie, dlatego nawet niewielkie zmiany mogą odnieść skutek zarówno pozytywny, jak i negatywny.

 

Zapis całej rozmowy znajduje się na oficjalnym kanale Google Webmasters w serwisie Youtube. Można go znaleźć pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=N_YhA4WB2PE

 

Źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-confirms-march-7th-algorithm-update-relevance-not-quality/248707/?utm_medium=Social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=auto-publish