Ankieta: Portret polskiego pozycjonera 2015 i konkurs
Aktualności27 października 2015
UWAGA: Na końcu wpisu zamieściliśmy wyniki pytania konkursowego!
Kim jest pozycjoner w 2015 roku? Ile ma lat? Gdzie mieszka? Jak wygląda jego praca? Weź udział w naszej ankiecie i razem stwórzmy portret polskiego specjalisty ds. SEO!
Zapraszamy wszystkie osoby zawodowo pracujące w branży SEO do wzięcia udziału w anonimowej ankiecie SeoStation - jej wypełnienie zajmuje mniej niż 3 minuty.
Chcemy Ci zadać 11 krótkich pytań dotyczących Ciebie i Twojej pracy, na podstawie których powstanie raport specjalny „Portret polskiego pozycjonera 2015”.
Ostatnie, nieobowiązkowe pytanie ankiety jest pytaniem konkursowym. Odpowiedź, która chwyci nas za serce, zostanie nagrodzona kartą upominkową o wartości 50 PLN do wykorzystania w sieci Empik.
Osoby chcące wziąć udział w konkursie są proszone o podanie adresu e-mail przy ostatnim pytaniu, co pozwoli nam na kontakt w celu przesłania nagrody.
Udział w ankiecie można wziąć do 2.11.2015 roku, natomiast wyniki konkursu ogłosimy następnego dnia po zakończeniu ankiety tj. 3.11, we wtorek.
Dopisano 3 listopada:
Znamy już wyniki naszej ankiety! Obecnie analizujemy je, by niebawem przedstawić Wam raport „Portret polskiego pozycjonera 2015” – prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości.
Tymczasem chcielibyśmy Wam zaprezentować wyniki pytania konkursowego. Namawialiśmy Was do napisania dlaczego zdecydowaliście się na wykonywanie pracy specjalisty ds. SEO.
Wasze pobudki były najróżniejsze. Do wykonywania zawodu pozycjonera motywowała Was, m.in.:
- "żona w typie śródziemnomorskim", oczekująca solidnej wypłaty :),
- chęć przechytrzenia samego Google,
- wrodzone zacięcie detektywistyczne,
- dreszczyk emocji wywoływany przez ciągłe zmiany,
- dusza spekulanta-hazardzisty,
- niewidzialna ręka… przypadku.
Wybór jednej spośród dziesiątek kreatywnych odpowiedzi był bardzo trudny! Nagrodę postanowiliśmy przyznać osobie, która w poniższy sposób uzasadniła dlaczego zainteresowała się SEO:
„Najbardziej kreatywny zawód ostatniej dekady. Najniższy finansowy próg wejścia w wysokodochodową część branży IT, pozwala się realizować umysłom niepokornym, ale też takim którym trudno się określić czy są bardziej humanistami czy umysłami ścisłymi. Świadomość, że tak wiele w tej branży jest jeszcze do odkrycia powoduje, że dużo trudniej o wypalenie zawodowe.
Branża SEO daje nieograniczone pole do dyskusji i testowania. Jest wprost idealną branżą dla ludzi którzy mają w sobie nutkę wariata, uwielbiają szczyptę tajemnicy i nieoczywistości w teoretycznie idealnie poukładanym świecie gdzie prawie wszystko opiera się na zdefiniowanych liczbach i statystykach.
W dużych firmach daje przestrzeń do wymyślania i testowania wciąż nowych rozwiązań, z dużym marginesem na błędy, co jest z reguły niedostępne w starych i poniekąd już prawie perfekcyjnych branżach, gdzie z automatu wchodzisz w sterylne procesy.
Po prostu - SEO to świat dla magików i artystów.”
Gratulujemy!