CONTADU – platforma Content Intelligence do planowania, zarządzania i optymalizacji treści
Artykuły28 grudnia 2021
W zakładce z Bonusami użytkownicy SeoStation mają dostęp do różnego rodzaju zniżek do narzędzi, które ułatwiają i wspierają działania SEO. Tutaj można również znaleźć bonusy na szkolenia i materiały pomocne w zarządzaniu stronami internetowymi. Naszym nowym Partnerem jest CONTADU. Jakie korzyści płyną z tego narzędzia i do czego można je wykorzystać?
Czym jest CONTADU?
CONTADU to polska platforma Content Intelligence pozwalająca na skuteczną optymalizację, planowanie i tworzenie treści, proste zarządzanie własnymi contentem, a także na szybką analizę konkurencji. Dzięki uczeniu maszynowemu oraz rekomendacjom NLP znacząco ułatwia pisanie tekstów, które zajmują wysokie pozycje w Google. W odświeżonej wersji CONTADU jest również możliwość generowania tekstów za pomocą sztucznej inteligencji dzięki bibliotekom GPT-3.
Cały proces budowania strategii content marketingowej jest bardzo prosty dzięki wyraźnemu podziałowi na dwa moduły: Content Strategy (skupiający się na opracowaniu content planu, dokonujący analizy istniejących treści oraz treści konkurencji, a także jak treści odpowiadają na intencje użytkowników) oraz Content Writer (przeznaczony do tworzenia i optymalizacji treści, działający na podstawie kluczowych czynników rankingowych, inspiracji, a także wartościowych pomysłów, które zwiększają zainteresowanie czytelników). Dodatkowo na potrzeby tworzonych content planów pojawiły się tagi słów, które odpowiadają intencjom lub typom treści.
W module strategicznym narzędzie dokonuje analizy tysięcy słów kluczowych oraz haseł pojawiających się w wynikach wyszukiwania, a następnie tworzy z tych słów mapy tematyczne (mapy klastrów), dające informację o zagospodarowaniu treści np. dla własnego portalu newsowego, kosmetycznego bloga czy sklepu internetowego z butami.
Dla kogo jest CONTADU?
Właściwie dla każdego, kto w jakiś sposób zajmuje się treściami oraz content marketingiem. To świetnie rozwiązanie dla freelancera, agencji SEO, małej lub średniej firmy, właściciela sklepu internetowego, małego portalu lub takiego z tysiącami podstron, dla autora bloga czy dla copywritera szukającego zleceń. Najprościej mówiąc CONTADU jest dla każdego, kto chce tworzyć wysokiej jakości content w krótkim czasie i przy niewielkich kosztach.
Dlatego też CONTADU to nieocenione źródło wiedzy dla każdego copywritera. Dzięki sztucznej inteligencji platforma rekomenduje, jak ulepszyć swój content i co zrobić, aby wyprzedzić konkurencję. Nie trzeba tracić czasu na wielogodzinne szukanie najlepszych słów kluczowych czy monitorowanie pozostałych graczy w branży — platforma w kilka minut wykona skuteczny research i wskaże optymalny zestaw fraz kluczowych, a także podpowie, jak zbudować cały artykuł.
CONTADU to także znakomite rozwiązanie dla dużych firm, którym zależy na jeszcze większym rozwoju. Narzędzie zapewni sprawniejsze działanie wieloosobowych zespołów marketingu treści, a także podpowie, jakie treści wykorzystuje konkurencja oraz gdzie uzyskuje przewagę. A wszystko to pozwoli zaoszczędzić cenny czas, który można wykorzystać na inne działania. Te czynniki pozwolą na osiągnięcie założonych celów biznesowych przy zachowaniu doskonałego tempa pracy i pełnego profesjonalizmu. Przełożą się również na optymalizację budżetów i zwrot z inwestycji w content marketing.
Jakie zalety ma CONTADU?
- łatwy dostęp w pracy zespołowej (dzięki udostępnianiu każdy członek zespołu może łatwo uzyskać dostęp do projektów)
- intuicyjny i prosty interfejs aplikacji (działanie w programie nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy technicznej)
- wielozadaniowość (możliwość dokonywania wszystkich działań strategii content marketingowej za pomocą jednego narzędzia)
- aktualność (analizowanie danych zawsze odzwierciedla aktualny stan)
- tagowanie słów kluczowych (niezwykle ułatwia proces tworzenia skutecznego planu treści)
Co można zyskać dzięki CONTADU?
- skuteczna optymalizacja (rekomendacje są dokładne i zawsze aktualne, a duża ilość słów kluczowych wiąże się z tematyką)
- klastry słów kluczowych (ogromna ilość fraz przedstawiana za pomocą mapy klastrów, generowana na podstawie najlepszych wyników Google)
- zwiększenie ruchu organicznego (skuteczna optymalizacja contentu pozwoli na pozyskanie wielu nowych odbiorców, którzy dzięki odpowiedniej komunikacji mogą stać się klientami usług lub produktów oferowanych na witrynie)
- oszczędność czasu (nie trzeba tracić czasu na żmudny research)
- oszczędność środków (oszczędność sporej części budżetu, która mogłaby zostać wydana na usługi agencji)
- szybkie rezultaty (nie trzeba czekać na efekty miesiącami, rezultat korzystania z CONTADU jest widoczny po kilku dniach)
- skuteczne zarządzanie w zespołach (łatwe określenie zadań dla całego zespołu w obrębie strategii content marketingowej w jednym miejscu)
- zbudowanie topical authority (wartościowe treści i wysokiej jakości content sprawiają, że rośnie zaangażowanie i zaufanie odbiorców oraz lojalność klientów)
- zwiększenie znaczenia brandu (angażujące treści o wysokiej wartości przełożą się na zbudowanie własnej marki, dzięki której będzie można pozyskiwać znacznie więcej klientów)
Jakie funkcje ma CONTADU?
"Rankuj #1 w Google" to nie bez powodu motto CONTADU. Platforma posiada trzy główne moduły. Moduł do analizy tematycznej (Content Strategy), moduł do tworzenia i zarządzania treściami (Content Writer), moduł do zarządzania zadaniami i zespołem (Management) oraz repozytorium słów kluczowych i podstron (Inventory), a także moduł do analizy skuteczności treści (Performance). Każdy z nich odpowiada za inne zadania, które składają się na stworzenie skutecznej kampanii contentowej.
Dlatego warto z nich korzystać, aby uzyskać w pełni kompleksowe efekty w swoich działaniach, jednak nie jest to konieczność. Jeśli copywriter chce napisać artykuł mający znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, może skorzystać z modułu Content Writer i tam dokonać niezbędnej analizy do pracy. Jeśli potrzebna będzie cała seria artykułów, najprościej skorzystać z modułu Content Strategy, aby wygenerować precyzyjny plan działania.
Na sam koniec przechodzimy do modułu Performance, aby sprawdzić, jak nasze działania przełożyły się na efekty. Jeśli są zadowalające, to z pewnością warto kontynuować pracę. A jeśli uważamy, że można coś zrobić lepiej, wtedy ponownie przechodzimy do modułów odpowiedzialnych za strategię lub optymalizację, aby osiągnąć zamierzony cel.
Jeśli potrzebujecie kompleksowego narzędzia do zarządzania treścią, możecie śmiało korzystać z CONTADU. Dzięki niemu nie tylko stworzymy treści, które będą rankować w Google, ale również zbudujemy całą strategię content marketingową. CONTADU ułatwi zarządzanie projektami wewnątrz zespołu. Pokaże też, jak radzą sobie nasi branżowi konkurenci, a dzięki rekomendacjom dowiemy się, co zrobić, aby zyskać nad nimi przewagę.
Dodatkowo możemy przeanalizować swoje działania i sprawdzić, czy nasza kampania content marketingowa przyniosła efekty i pozwoli na osiągnięcie zamierzonych celów. Dzięki integracji Google Search Console oraz Google Analytics możemy monitorować swoje poczynania. To wszystko możemy zrobić w jednym miejscu. Właśnie w CONTADU.