Czy to koniec PageRank?
Aktualności10 marca 2016
Dwa dni temu, 8 marca, pojawiła się informacja o rzekomym usunięciu wskaźnika PageRank. Szybko jednak sprecyzowano, iż jest to jedynie usunięcie wyświetlania wskaźnika PageRank z Google Toolbar. Informacja ta następnie została potwierdzona przez Johna Mueller'a, w odpowiedzi na tweeta, który opublikował Szymon Słowik:
Co to oznacza w rzeczywistości? Generalnie wiele się nie zmieni, status quo zostaje zachowany, jest to jednakże jasny sygnał, że Google ma zamiar z czasem wygasić PageRank (czy aby na pewno?).
Ostatnia aktualizacja PageRank została wykonana w grudniu 2013 roku. Rok później, w grudniu 2014 roku, otrzymaliśmy informację, iż żadne aktualizacje PageRank nie będą już wykonywane, z kolei wczoraj potwierdzono informację o usunięciu PageRank z Toolbar'a Google.
Google wyjaśniło jednocześnie, że Pagerank nadal będzie wykorzystywany wewnętrznie w algorytmie wyszukiwania, jednakże zniknie on w formie zewnętrznej wyświetlanej na pasku narzędzi.
Pozostaje tylko pytanie, czy PageRank zostanie z czasem całkowicie usunięty, czy może jedynie ukryty lub zastąpiony innym wskaźnikiem (TrustRank?), który będzie także elementem wartościującym nowe strony - obecnie pozbawione możliwości zdobycia wyższego wskaźnika PageRank. Jak sądzicie?