Rozpoczęły się beta testy nowej funkcji Google, która będzie nosiła nazwę Google Signals. Użytkownicy będą mogli tworzyć raporty na temat użytkowników z różnych urządzeń oraz usprawnić działania remarketingowe.

Dotychczas użytkownicy funkcji reklamowych mieli ograniczone możliwości jeśli chodzi o analizę oraz raportowanie działań klientów oraz remarketing. Usługę należy aktywować poprzez Google Analytics. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że jeszcze nie wszyscy użytkownicy mają możliwość przetestowania nowej funkcji, jednak w najbliższych tygodniach powinno się to zmienić.

W celu aktywacji nowej usługi należy zalogować się do Google Analytics i kliknąć w niebieski pasek u góry ekranu, lub przejść do zakładki Administracja -> Informacje o śledzeniu -> Gromadzenie danych.

Google Signals będzie działało tylko na użytkownikach Google, którzy włączyli personalizację reklam. Dzięki tej funkcji działania remarketingowe staną się bardziej rozbudowane, między innymi będzie można wyświetlać reklamy w kampaniach z obsługą wielu urządzeń użytkowników Google.

Generowane raporty będą uzupełnione o dodatkowe informacje na temat użytkowników, dlatego w przyszłości będzie możliwość tworzenia dokładniejszych kampanii remarketingowych. Google Signals będzie wykorzystywać również zbiorcze dane do analizy jak zachowują się grupy na różnego typu urządzeniach. Funkcja zbiera informacje oparte na użytkownikach a nie na sesji, zebrane dane logowania wygasają po 26 miesiącach, lecz można wykorzystać krótszy okres do analizy.

Więcej o nowej funkcji można przeczytać na stronie Analytics - Pomoc.

 

Źródło:https://www.searchenginejournal.com/google-analytics-introduces-cross-device-capabilities-with-google-signals/265221/