Google Analytics testuje nową funkcję Google Signals
Aktualności14 sierpnia 2018
Rozpoczęły się beta testy nowej funkcji Google, która będzie nosiła nazwę Google Signals. Użytkownicy będą mogli tworzyć raporty na temat użytkowników z różnych urządzeń oraz usprawnić działania remarketingowe.
Dotychczas użytkownicy funkcji reklamowych mieli ograniczone możliwości jeśli chodzi o analizę oraz raportowanie działań klientów oraz remarketing. Usługę należy aktywować poprzez Google Analytics. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że jeszcze nie wszyscy użytkownicy mają możliwość przetestowania nowej funkcji, jednak w najbliższych tygodniach powinno się to zmienić.
W celu aktywacji nowej usługi należy zalogować się do Google Analytics i kliknąć w niebieski pasek u góry ekranu, lub przejść do zakładki Administracja -> Informacje o śledzeniu -> Gromadzenie danych.
Google Signals będzie działało tylko na użytkownikach Google, którzy włączyli personalizację reklam. Dzięki tej funkcji działania remarketingowe staną się bardziej rozbudowane, między innymi będzie można wyświetlać reklamy w kampaniach z obsługą wielu urządzeń użytkowników Google.
Generowane raporty będą uzupełnione o dodatkowe informacje na temat użytkowników, dlatego w przyszłości będzie możliwość tworzenia dokładniejszych kampanii remarketingowych. Google Signals będzie wykorzystywać również zbiorcze dane do analizy jak zachowują się grupy na różnego typu urządzeniach. Funkcja zbiera informacje oparte na użytkownikach a nie na sesji, zebrane dane logowania wygasają po 26 miesiącach, lecz można wykorzystać krótszy okres do analizy.
Więcej o nowej funkcji można przeczytać na stronie Analytics - Pomoc.