Google aktualizuje wytyczne w zakresie oceny jakości
Aktualności24 sierpnia 2017
Google po raz kolejny nas zaskakuje i wprowadza nowe wytyczne dotyczące oceny jakości stron internetowych – Google Rater. Warto nadmienić, że jest to już trzecia aktualizacja w tym roku, poprzednie miały miejsce w marcu i maju.
Znaczące zmiany dotknęły działania SEO o charakterze międzynarodowym. W szczególności dotyczą one wyników wyszukiwań w języku innym niż angielski i będących zarówno w wersji angielskiej, jak i nieangielskiej.
Aktualizacja jest kontynuacją prac mających na celu usunięcie nieprawdziwych informacji z wyników wyszukiwania. Ponadto ten etap ma za zadanie sprawić, aby wyniki wyszukiwania były bardziej przejrzyste i łatwe w ocenie przez odpowiednie osoby.
Zmiany dotyczą również algorytmów związanych z wyświetlaniem reklam. Teraz ich treść będzie bezpośrednio dopasowana do tematyki serwisu, dlatego nie będzie możliwości, aby na stronie wyświetlały się reklamy skierowane wyłącznie do osób dorosłych w momencie, gdy serwis porusza inną tematykę.
Jak wygląda strona o najniższej jakości?
Według Google strona o najniższej jakości zawiera wiele nieprawdziwych informacji, a także treści powodujących powstanie teorii spiskowych. Dlatego też osoby mające za zadanie ocenę jakości stron internetowych zostały pouczone o tym, aby skrupulatnie badać informacje na takich witrynach i w razie konieczności oznaczać je w odpowiedni sposób.
Nie chodzi jednak o witryny z informacjami oznaczonymi jako teoria spiskowa, lecz o strony, które takie informacje prezentują jako potwierdzony fakt. W tym przypadku niemal na pewno dana strona otrzyma najniższą ocenę.
Szczegóły zmian w zakresie oceny jakości strony.
-
Zmieniono wytyczne związane z lokalizacją i kierowaniem wyników na wybrany obszar.
-
Od teraz oceniający mają za zadanie sprawdzanie poprawności wyświetlania aktualnych wyników wyszukiwania na dane zapytanie.
-
Wyświetlanie pornografii możliwe jest wyłącznie po wpisaniu precyzyjnej frazy kluczowej. Reklamy o tej tematyce również nie powinny pojawić się w witrynie niezwiązanej z pornografią. Jeżeli tak się dzieje – strona otrzymuje niższą ocenę.
-
Istotną rolę odgrywa również odpowiednie oznaczenie języka strony. Od teraz wszystkie strony w języku obcym (innym niż angielski) powinny być oznaczone właściwą flagą.
-
Osoby oceniające strony w jednym, innym niż angielski języku, od tej pory mają obowiązek "wczuć się" w użytkownika z danego regionu i badać jakość strony pod kątem jego lokalizacji, preferencji i języka ojczystego.
-
W przypadku poszczególnych fraz wprowadzonych w języku innym niż angielski możliwe jest wyświetlanie anglojęzycznych wyników wyszukiwania, zwłaszcza gdy zapytanie dotyczy konkretnej firmy, zawiera szczegółowe oznaczenia wybranego produktu lub informacje naukowe.
Ponadto zmiany widoczne są również w wytycznych dla wyników w językach innych niż angielski. Taki stan rzeczy bezpośrednio wskazuje na fakt, że Google chce poprawić jakość wyników wyszukiwania i ograniczyć spam w poszczególnych wersjach swojej wyszukiwarki.
Szczegółowe informacje o świeżo wprowadzonych zmianach znajdują się pod adresem: https://static.googleusercontent.com/media/www.google.com/en//insidesearch/howsearchworks/assets/searchqualityevaluatorguidelines.pdf.