Google zdecydowało się na samodzielną optymalizację stron mobile
Aktualności29 czerwca 2015
W maju rozpoczęły się testy Google, które miały za zadanie ułatwić przeglądanie stron na urządzeniach mobilnych. Jak można przeczytać na blogu GoogleWebmasterCentral, w połowie czerwca testy zakończyły się sukcesem (w Indonezji).
Skąd pomysł na optymalizowanie witryn przez Google? Jak wyjaśniają przedstawiciele koncernu wynika on z faktu, że coraz więcej osób korzysta z urządzeń przenośnych, ale często wolne łącza nie pozwalają im na swobodne przeglądanie stron. Dlatego też automatyczna optymalizacja, mogłaby uczynić stronę "lżejszą" i bardziej przyjazną dla użytkowników, z tym jednak zastrzeżeniem, że treść strony może zostać nieco "okrojona". Wciąż jest to jednak opcja, dzięki której, jak podaje samo Google, strona wczytywać się będzie 4X szybciej, wykorzystywać 80% mniej bajtów danych i zapewniać o połowę większy ruch niż w przypadku wersji oryginalnej.
Poniżej screen prezentujący te dane, pochodzący ze strony http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2015/04/faster-and-lighter-mobile-web-pages-for.html
Co ważne, Google samo wykrywa prędkość łącza i umożliwia wybór pomiędzy wersją "lite" a zwykłą wersją strony. Użytkownik może więc sam podjąć decyzję, jaki wariant strony chce przeglądać.
Istnieje też możliwość podejrzenia wyglądu strony, uproszczonej przez Google.
Na urządzeniach przenośnych można to sprawdzić po wpisaniu adresu: http://icl.googleusercontent.com/?lite_url=[url_strony]
Na komputerach stacjonarnych dzięki emulatorowi Google Chrome (więcej informacji pod tym adresem: https://developer.chrome.com/devtools/docs/device-mode).
Stare komentarze: 1
I to jest piękne. Kolejny pstryczek w nos dla właścicieli stron. Sprawdziłem kilka swoich i nie swoich stron i ta wersja "lite" nieźle kastruje strony, czyniąc je może szybszymi ale mniej czytelnymi.