Integracja z Google Analytics i subdomeny w SeoStation.pl
Aktualności6 listopada 2013
W tym pięknym listopadowym dniu mamy dla Ciebie coś, co może choć na chwilę odciągnie Cię od patrzenia na deszcz i spadające liście.
Wprowadziśmy dwie nowości:
- Integrację z Google Analytics - dzięki temu łatwo zorientujesz się, jaki wpływ na ruch z wyszukiwarek mają osiągnięte pozycje.
- Ustawienia subdomen - od tej pory można monitorować wszystkie subdomeny wybranej strony bez dodawania każdej z osobna.
Google Analytics w SeoStation
Tak. Brakowało tej opcji. Teraz bez wychodzenia z SeoStation widać, czy zmiany pozycji mają wpływ na ruch z wyszukiwarek czy też nie. Zadbaliśmy też o to, by z pokazywać ruch pochodzący wyłącznie z wyników organicznych.
Efekt integracji zobaczysz aktywując zakładkę Odwiedziny na wykresach pozycji, na wykresach miesięcznych oraz porównawczych.
Jak dokonać integracji?
Można to zrobić na trzy różne sposoby - z ogólnej zakładki ustawień, z edycji strony i podczas dodawania nowej strony.
Jeśli masz do zintegrowania wiele stron naraz, to najlepiej to zrobić z zakładki Ustawienia Google Analytics.
Z tego poziomu dodasz nowe konto GA lub przeszukasz już zintegrowane konta w poszukiwaniu stron pasujących do domen monitorowanych w SeoStation
W przypadku znalezienia właściwej strony wystarczy potwierdzić chęć integracji i można się cieszyć efektami na wykresach.
Dodając nową stronę w SeoStation za każdym razem będziemy pytać, czy nie chcesz śledzić statystyk ruchu witryny.
Sama integracja polega na zalogowaniu się w odpowiednim koncie Google i udzieleniu zgody na integrację z aplikacją SeoStation
Co jeszcze warto wiedzieć?
- Nasza aplikacja nie zapisuje żadnych danych o ruchu Twoich witryn, dzięki czemu zachowujesz poufność.
- Jeśli udostępniasz konta klientom, to oni również zobaczą dane z Analytics na swoich wykresach.
- Integracja z Google Analytics jest dostępna w płatnych pakietach.
Monitorowanie subdomen - jak to zrobić?
Wcześniej, by monitorować pozycje dla subdomen, należało je dodać do SeoStation jako osobne strony. Takie podejście zużywało limity stron, więc postanowiliśmy to zmienić.
Wystarczy poprzedzić adres nowo dodawanej strony prefiksem "*.", by monitor badał również pozycje wszytskich subdomen witryny.
Zachęcamy Cię do samodzielnego testowania nowości w SeoStation
Stare komentarze: 9
Po co ta integracja z GA, skoro not provided niedługo pochłonie wszystkie wyniki z Google organic. Nieświadomy klient może pomyśleć, ze to prawdziwe dane.
dobra opcja
"Po co ta integracja z GA, skoro not provided niedługo pochłonie wszystkie wyniki z Google organic."
W tym przypadku not provided nie ma znaczenia, ponieważ nie pokazujemy ruchu z konkretnej frazy, tylko jest to cały ruch organiczny z wybranej wyszukiwarki.
Lexy, masz w planach rozwijać seostation do multinarzędzia SEO czy poprzestaniesz na kiklu dodatkowych modułach jak np integracja z Google Analytics?
Damian, cały czas idziemy w kierunku zaawansowanego narzędzia do monitorowania pozycji.
Lexy, w takim razie chyba nie zrozumiałem tego co jest na screenie obrazującym tą funkcję. Jest tam pokazana pozycja frazy "pozycja strony w google" i ruch z Google Analytics. Jeśli tak jak piszesz "jest to cały ruch organiczny z wybranej wyszukiwarki", to w takim razie mogę zaobserwować wzrost ruchu z Google bez zmiany pozycji, lub spadki pozycji dla danej frazy, bez zmiany wielkości ruchu (jeśli fraza była niszowa)?
Zmiany w ruchu będą widoczne przy ogólnych wzrostach lub spadkach pozycji. Sam zwróciłeś uwagę na to, że ze względu na obecny problem z (not provided), pokazywanie ruchu dla pojedynczych fraz nie miałoby sensu. Stąd decyzja o pokazaniu całego ruchu organicznego.
Ok, teraz rozumiem jak to działa. Dzięki :)
Marta jako zaawansowane narzędzie masz na myśli takie narzędzia jak np seoprofiler, dawny raven czy moz?