Jak działa Content Premium? Sprawdzamy nowy moduł od WhitePress
Artykuły20 kwietnia 2021
Platformy WhitePress® nie trzeba przedstawiać nikomu, kto zajmuje się SEO lub content marketingiem. To miejsce, w którym można zlecić przygotowanie i publikację artykułów specjalistycznych u wielu wydawców w Polsce i za granicą. Od niedawna dostępny jest też nowy moduł, Content Premium. Co wnosi? Okazuje się, że całkiem sporo.
Content to coś więcej
WhitePress® od samego początku istnienia prezentuje innowacyjne podejście do content marketingu. Zautomatyzował proces planowania i zlecania publikacji gościnnych i sponsorowanych, wraz z możliwością zamówienia gotowych treści. W połączeniu z możliwością publikacji w bazie liczącej prawie 23 tysiące blogów i portali daje to ogromne pole do popisu marketerom. Obok materiałów służących głównie potrzebom SEO można w ten sposób wspomóc działania wizerunkowe.
Więcej o platformie pisaliśmy tu.
Warto zresztą zauważyć, iż WhitePress® stale się rozwija. Platforma jakiś czas temu przejęła giełdę zleceń copywriterskich (głównie treści SEO pod zaplecze) GoodContent, a obecnie poszerza działalność na rynku międzynarodowym, otwierając swoje biura w kolejnych państwach Europy i… nie tylko. W ten sposób do rąk użytkowników trafia naprawdę wszechstronne narzędzie do prowadzenia strategii content marketingowej – i tylko od nich zależy, w jak dużym zakresie skorzystają z jego funkcjonalności.
Wartą uwagi nowością w ekosystemie WhitePress® jest uruchomiony niedawno moduł Content Premium. Już z samej jego nazwy można się domyślić, iż skierowany jest do zleceniodawców szukających „czegoś ekstra”. Rzućmy na niego okiem.
Co daje Content Premium?
Standardowe zlecenie publikacji w WhitePress® polega na wyszukaniu serwisu, przygotowaniu wytycznych dla wydawcy, copywritera lub wstawieniu gotowej treści i złożeniu zamówienia. Moduł Content Premium powstał natomiast, aby umożliwić bezpośrednie zamawianie specjalistycznych treści oraz łączyć zleceniodawców z konkretnymi copywriterami i dziennikarzami.
Tak właśnie – dziennikarzami. Bo oprócz osób, które po prostu wyspecjalizowały się w pisaniu treści promocyjnych, można tu znaleźć również ludzi, którzy do pisania podchodzą nieco inaczej. Chociażby takich, którzy zajmowali się lub zajmują weryfikacją informacji lub przygotowaniem reportaży. Oczywiście, to dotyczy tylko niektórych obecnych w bazie wykonawców, ale zdecydowanie świadczy o potencjale platformy.
Z drugiej strony cały czas są dostępni także copywriterzy i twórcy tekstów pod SEO zajmujący się mniej zaawansowanymi treściami, ale za to skupieni na określonych zakresach tematycznych.
Jeśli teraz cofniemy się na moment do standardowego „rynku treści internetowych”, szybko zauważymy różnicę. W sieci istnieje wiele serwisów, w których można zamawiać artykuły zapleczowe, blogowe, czy teksty „wypełniające”. Nie ma problemu ze zlecaniem opisów produktów i kategorii. Ale jeśli komuś zależy na tekstach angażujących, zgłębiających temat, czy po prostu wysoce specjalistycznych, pojawia się problem. Owszem, można skorzystać z portali z ogłoszeniami dla freelancerów, ale zderzymy się tam z koniecznością przesiewania ofert napływających po wystawieniu zlecenia.
Content Premium jest inny. Tutaj zleceniodawca w dużo prostszy (i szybszy!) sposób dotrze do profesjonalisty-freelancera, który odpowiada jego potrzebom.
Przetestuj Content Premium w WhitePress®
Jak wybierać dziennikarzy i copywriterów w Content Premium?
Sprawa jest prosta. Content Premium nie ogranicza się do prezentacji listy kontaktów. Każdy z dziennikarzy i copywriterów ma swój rozbudowany profil, z którego można się dowiedzieć, jakie ma doświadczenie zawodowe i od ilu lat zajmuje się tworzeniem treści. I nie, to nie tylko suche dane. Analizując te informacje, sprawdzisz, w jakich obszarach dana osoba się specjalizuje, jakie ma kompetencje w kontekście konkretnego tematu, czy ma wykształcenie kierunkowe.
To wbrew pozorom całkiem dużo. W końcu przy materiałach „celowanych”, kierowanych do konkretnej grupy odbiorców i publikowanych w precyzyjnie wybranych kanałach (nie zawsze internetowych), podejście dziennikarzy okazuje się kluczowe dla odbioru treści. Jeśli chodzi o coś więcej niż tylko suche osadzenie słów kluczowych w odpowiednim natężeniu, samo lekkie pióro może się okazać niewystarczające (choć bez wątpienia i ono się przydaje). Liczyć się będzie też spojrzenie na temat, wiedza o potencjalnych mitach funkcjonujących wokół danej branży, czy zwykła znajomość ciekawostek, które mogą odróżnić gotowy artykuł od dziesiątek podobnych, pisanych przez „zawodowych copy” na podstawie szybkiego spojrzenia w pierwsze wyniki w Google.
Co do samej bazy dziennikarzy i copywriterów: jest ich sporo, ale na szczęście Content Premium posiada wbudowaną inteligentną wyszukiwarkę, która na podstawie wprowadzonych kryteriów (a jest ich kilkanaście) podpowiada, którzy z nich najlepiej wpasowują się w oczekiwania. Widząc punktację procentową, od razu możemy zawęzić wybór do kilku osób o najwyższym scoringu.
Ile to kosztuje – ceny za treści premium
Co ciekawe, rozstrzał stawek za napisanie tekstu jest szeroki. Dla części zleceniodawców mogą być one zaskakujące, ale… tylko na pierwszy rzut oka. Bo przypomnijmy, oprócz autorów nastawionych na szybkie tworzenie wielu tekstów są tu również specjaliści. Nie tylko w pisaniu na „temat x”, lecz również w samym temacie. Taki wgląd od wewnątrz i wiedza z konkretnego zakresu dają zupełnie inne spojrzenie i to siłą rzeczy musi kosztować. Podobnie jak i chęć zgłębiania danego zagadnienia w stopniu większym, niż niezbędne minimum wynikające z wytycznych – to zajmuje czas. Czas, który kosztuje, a przy niskich stawkach nikt nie poświęci dodatkowej godziny lub dwóch na weryfikację danych. Korzystając z Content Premium, omijamy ten problem, po prostu wybierając tych autorów, którzy mają pożądane kompetencje i sami ustalili stawki, które są dla nich satysfakcjonujące.
Content Premium a kwestie formalne
Formalności nikt nie lubi. WhitePress® zadbał jednak o to, aby były one maksymalnie uproszczone, przejmując na siebie większość „papierologii”. W ten sposób dla zlecającego to tylko kilka klików w ramach trzech możliwych ścieżek wprowadzania zlecenia.
Opcje zlecania w Content Premium Warto przy tym zauważyć, iż mowa tu nie tylko o kwestiach finansowych. WhitePress® pomaga także w ewentualnym rozstrzygnięciu sporów, jeśli zdarzą się problemy na linii współpracy copywriter-zleceniodawca.
Platforma zapowiada wersję international
Na początku wspominaliśmy, że WhitePress® aktywnie wchodzi na nowe rynki. Mowa tu nie tylko tych anglojęzycznych (Wielka Brytania, docelowo USA i Australia), lecz i o krajach Europy Środkowej, Bałkanach, Beneluksie, Niemczech, Rosji, Ukrainie czy Hiszpanii.
Już teraz wiadomo, że w ramach ekspansji swoich wersji lokalnych doczeka się również Content Premium. To ogromna szansa dla firm, które planują działania marketingowe za granicą, a mają problem ze znalezieniem copywriterów, którzy jednocześnie dobrze znają dany język i specjalizują się w konkretnym temacie. W normalnej sytuacji konieczne jest osobne szukanie autora tekstów i tłumacza. Z Content Premium będzie można sprawę ominąć (ba, oprócz dziennikarzy posługujących się danym językiem będzie można znaleźć native’ów). Trzeba przyznać, że to bardzo ciekawa perspektywa.
Nie tylko artykuły
Na koniec wspomnijmy o jeszcze jednej kwestii. Content Premium nadaje się nie tylko do zlecania artykułów. Z jego pomocą można pozyskać materiały poradnikowe, treści czysto PR-owe, czy teksty, które po umieszczeniu na stronie głównej będą łączyć aspekty SEO z funkcjami marketingowymi. Platforma nadaje się zresztą nawet do zamawiania tekstów, których przeznaczeniem jest druk. A że to, co na papierze, jest czytane dokładniej, zdecydowanie warto znaleźć doświadczonego dziennikarza, a nie przypadkowego zleceniobiorcę.
Podsumowując, nowe narzędzie WhitePress® ma szansę stać się bardzo przydatne w pracy seowców i marketerów często zlecających treści na zewnątrz, a już z pewnością będzie bezkonkurencyjne, gdy rozszerzy funkcjonalność na zagraniczne rynki. Jeśli jeszcze go nie testowaliście, polecamy zwiedzić nowy moduł i sprawdzić jego możliwości.