Linki wewnętrzne nie zawsze oznaczają przeoptymalizowanie strony
Aktualności24 września 2015
Można bezpiecznie linkować do własnych produktów, np. w artykułach na stronie. Znajdujące się w publikacjach odnośniki, które wskazują na opisywany produkt i kierują do własnego sklepu, nie są uznawane przez Google za przesadną optymalizację - wynika z wypowiedzi, jakiej udzielił John Mueller z Google podczas jednego z hangoutów z użytkownikami.
Dodał jednocześnie, że wiele zależy od kontekstu umieszczenia linku. Jeśli znajduje się on w artykule powiązanym tematycznie z produktem w sklepie, to taki odnośnik ułatwi użytkownikowi nawigację i odnalezienie poszukiwanych przez niego informacji. Z kolei traktowanie każdego słowa w tekście jako odnośnika do strony produktowej może sprawić, że publikacja przestanie być czytelna i tylko utrudni prawidłowe poruszanie się wewnątrz serwisu.
Zatem linkowanie wewnętrzne "z głową" w żaden sposób nie łamie wytycznych Google. Zawsze należy jednak pamiętać o odbiorcy tekstu i kierować go poprzez odnośniki do tych produktów, o których faktycznie jest mowa w artykule.