W zeszłym tygodniu na kanale „Google Webmasters” na YouTube premierę miała nowa seria filmów pt. #AskGoogleWebmasters.

Nowy cykl krótkich filmów ma zawierać odpowiedzi na wybrane pytania zadane na ich Twitterowym koncie z dopiskiem #AskGoogleWebmasters. Prowadzącym jest nie kto inny jak Webmaster Trends Analyst w Google - John Mueller.

Na pierwszy ogień poszło pytanie „Does linking out help or hurt SEO?”, czyli w wolnym tłumaczeniu: „Czy linkowanie zewnętrzne pomaga czy szkodzi w działaniach SEO?”. Konkretne pytanie wymaga konkretnej odpowiedzi czym nie uraczył nas John Mueller.

W odpowiedzi przedstawiciel Google mówił o tym, że linki do innych źródeł są pozytywne, ponieważ stanowią dodatkową wartość dla użytkowników Twojej strony. Linki zewnętrzne pomagają odbiorcom :

  • dotrzeć do kolejnych informacji, które ich interesują
  • dostrzec to jak bardzo Twoje treści odpowiadają na ich pytania.

 

Jednakże John przestrzega przed układami wymiany linków, czyli „ty podlinkuj do mnie, ja do ciebie”, linkami wynikającym z reklam oraz komentarzami na stronie, których jakości nie jesteś w stanie zweryfikować. W tego typu sytuacjach zaleca użycie atrybutu nofollow. Oficjalne wytyczne dla webmasterów w kontekście wymiany linków są na stronie suportu.

Kończąc swoją wypowiedź John dodał, że jeśli umieszczasz na stronie rzetelne odnośniki bez wymienionych wcześniej powodów to jest w porządku oraz nie musisz nic więcej robić.  

Reasumując konkretna odpowiedź nie padła. John nie skorzystał z okazji, aby oficjalnie oznajmić światu czy linki zewnętrzne są wskaźnikiem rankingowym dla wyszukiwarki czy też nie. Aczkolwiek jego wcześniejsze odpowiedzi w tej kwestii dość jasno sugerowały brak związku między odnośnikami zewnętrznymi a wyższą pozycją w Google.

 

źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-outbound-links/318509/