Mniej wyników lokalnych w SERP
Aktualności7 sierpnia 2015
Google zmniejszyło ilość wyników lokalnych w wyszukiwarce. Dotąd, dla niemal każdego zapytania, prezentowana lista wyników uwzględniała 7 linków. Teraz ta liczba spadła do 3, co widać na poniższym screenshocie.
Zmniejszenie liczby odnośników o ponad połowę to dość istotne ograniczenie. Firmy, którym zależy na lokalnej promocji, mogą bowiem stracić sporą część ruchu pozyskiwanego z kliknięć właśnie w lokalne odnośniki. Zmiana nie oznacza oczywiście, że ich strony zniknęły z SERP. Zostały jednak ukryte - dopiero po kliknięciu w "pokaż więcej wyników dla:" rozwija się lista z serwisami, które wcześniej wyświetlane były w Google bezpośrednio po wpisaniu zapytania.
Trudno jednoznacznie stwierdzić czy wprowadzona modyfikacja to tylko przejściowa zmiana, czy też zagości ona w Google na dobre. Ale pewne jest, że wiele witryn internetowych ucierpi z powodu jej wdrożenia.
źródło: https://www.seroundtable.com/google-3-pack-20717.html
Stare komentarze: 4
Kasa misiu, kasa.
Reszta musi kupić reklamy.
No i posypią się reklamacje, może nawet pozwy sądowe dla firm, które za jednorazową opłatą oferowały i gwarantowały widoczność wpisu firmy w tych "pineskach"
Nie nazywałbym tego "wynikami lokalnymi" tylko wynikami połączonymi z wizytówkami G+ Lokalnie. Wyniki pod mapkami nadal są personalizowane z uwzględnieniem lokalizacji (więc wyświetlają wyniki lokalne) - zwłaszcza te, dla fraz z miastem ;)
Myślę że ta informacja jest bardzo błędna w dolnej części POKAŻ WIĘCEJ WYNIKÓW co rozwija nam zwiększony poziom z adresami firm lokalnymi, proszę o sprostowanie, może się mylę.