21 kwietnia Google wprowadzi nowy algorytm dla wyszukiwań z urządzeń mobilnych. Oznacza to, że warto rozpocząć monitoring stron w mobilnej wersji wyszukiwarki.

SeoStation jest już przygotowane pod mini-rewolucję Google. Od dziś we wszystkich pakietach premium możecie sprawdzać pozycje w mobilnej wersji wyszukiwarki. Dla osób, które nie posiadają wersji premium mamy niespodziankę - wystarczy napisać do nasa włączymy konto premium na tydzień bez żadnych opłat.

Spore różnice pomiędzy pozycją w „zwykłym" Google oraz w wersji dla urządzeń mobilnych zobaczycie prawdopodobnie po 21 kwietnia. Funkcjonalność jest w fazie beta i liczymy na Wasz feedback, który pomoże nam ją dopracować.

 

W każdym pakiecie są odpowiednie limity - liczba fraz, które można sprawdzać dodatkowo w mobilnej wersji Google. Żeby uruchomić sprawdzanie tzw. „fraz mobilnych", należy wejść w edycję wybranej strony i w zakładce „Ustawienia Google" włączyć funkcję „Wersja mobilna".

Następnie w zakładce „Mobilne" w edycji strony wybieramy, które frazy chcemy oznaczyć jako frazy mobilne, czyli sprawdzane również w mobilnej wersji Google. Od tej pory możemy sprawdzać pozycje dla obu wyszukiwarek (oczywiście dla wybranych fraz).

 

Tabela pozycji z mobilnym Google

Po oznaczeniu wybranych fraz jako mobilne czas na sprawdzenie pozycji. W tabeli aktualnych pozycji pojawi się nowa kolumna, która przedstawia pozycje z mobilnej wersji Google.

Przy pozycjach fraz oznaczonych jako mobilne pojawi się nowy element - ikona telefonu komórkowego. Jej kolor wskazuje, czy Wasza strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych, czy też nie. 

 

Wykresy i ruch z Google Analytics

Zmiany pozycji możecie przeglądać na razie na wykresach dziennych. Dodatkowo rozszerzyliśmy funkcjonalność integracji z Google Analytics. Oprócz ruchu z wyników organicznych Google, pokazujemy odwiedziny z urządzeń mobilnych.


Uzbrojeni w nowe narzędzia, czekamy razem z Wami do 21 kwietnia, żeby przyjrzeć się mobilnej rewolucji w Google.