Nowe raporty SEO w SeoStation!

Bardzo cieszymy się, że możemy już poinformować, że oddajemy w Wasze ręce zupełnie nowe raporty SeoStation! Już od teraz możecie skorzystać z funkcji generowania całkowicie odświeżonych i rozbudowanych raportów SEO dla swoich klientów.

Co się zmieniło?

Wzbogaciliśmy nasze raporty o kilka ważnych sekcji i przebudowaliśmy je pod względem wizualnym. Dzięki temu raporty dla Waszych klientów będą od teraz jeszcze bardziej czytelne, zrozumiałe i profesjonalne.

Oto najważniejsze ulepszenia w nowych raportach SEO SeoStation:

  • sekcja na komentarz eksperta — na początku raportu dodaliśmy sekcję tekstową, w której macie możliwość umieszczenia swojego komentarza do raportu. Bez względu więc na to, czy chcesz dołączyć do raportu listę wykonanych ostatnio działań SEO, plan działań na kolejny okres czy listę pozyskanych linków — od teraz masz taką możliwość! Komentarze są dostępne wyłącznie w jednorazowych raportach.


 

  • indywidualna konfiguracja raportu — nowe raporty umożliwiają Wam indywidualne dostosowanie zawartości raportu do Waszych potrzeb. Oznacza to, że w zakładce raportów w Waszym panelu użytkownika, generując raport, wybieracie od teraz, które z sekcji mają znaleźć się w generowanym raporcie: 
    - branding — możliwość wybrania nazwy marki, logo i kolorów brandowych,
    - sesje GA — zaznaczenie tego checkboxa skutkuje wyświetleniem w raporcie wykresu prezentującego zmianę ilości sesji w wybranym okresie raportowania,
    - zdarzenia publiczne — do raportu zostaną dodane zdarzenia, które oznaczyłeś jako publiczne. Umożliwia to uzyskanie punktu odniesienia względem zmian w stosunku do prac i działań opisanych w zdarzeniach publicznych.
    - update’y Google — jeśli w wybranym okresie raportowania wystąpiła zmiana algorytmu wyszukiwarki, informacja na ten temat zostanie dołączona do raportu.
    - Flow Metrics — do raportu możesz dołączyć parametry Trust Flow i Citation Flow.
    - zestawienie pozycji z każdego dnia — sekcja znana z poprzedniej wersji naszych raportów — tabela pozycji na każdy dzień okresu raportowania. - podsumowanie pozycji — prezentuje zmianę pozycji frazy w danym okresie. - komentarz do raportu — wspomniana wcześniej funkcja umożliwiająca dodanie notatki do raportu.
    - dane kontaktowe — możesz dodać dane osoby odpowiedzialnej za działania SEO, aby ułatwić klientowi kontakt z właściwą osobą.

  • sekcja podsumowania — znajdziecie tutaj zbiór najważniejszych wskaźników i ich zmian z wybranego okresu w porównaniu do poprzedniego analogicznego okresu. Dzięki tej sekcji zarówno Wy jak i Wasi klienci szybko zapoznają się z tym co się zmieniło i jakie postępy osiągnęła ich strona. W podsumowaniu raportu znajdują się dane o liczbie sesji, backlinkach, domenach linkujących oraz zmianach pozycji monitorowanych fraz.

  • automatyczne opisy wykresów — automatyczne opisy tekstowe pod wykresami pomagają szybciej przyswoić dane na nich przedstawione.

  • wykresy średniej pozycji i pozycji fraz w zakresach — nowa sekcja wykresów pozwala zobrazować zmianę średniej pozycji strony w wybranym okresie w porównaniu do poprzedniego analogicznego okresu. Wykres pozycji fraz w zakresach prezentuje ile fraz, znalazło w się w danym okresie w zakresach: 1-3, 4-10, 11-50, 51-100 i poza 100.


 

  • rozbudowana sekcja brandingu — uzupełniliśmy ją o dodatkowe funkcje, które mają wpływ na wygląd nowych raportów. Oprócz dodania logo firmowego jest teraz także możliwość podania nazwy firmy/marki, która w raporcie będzie określała agencję/firmę generującą raport. Dodaliśmy także opcję wybrania głównego koloru marki, który będzie podstawą graficznego layoutu raportu.


 

Jak zacząć korzystać z nowych raportów?

Wystarczy, że przejdziesz do zakładki raportów i wybierzesz podzakładkę, która Cię interesuje. Do wyboru masz ustawienia raportów jednorazowych i raportów cyklicznych. W momencie gdy chcesz wygenerować raport jednorazowy, określ zakres dat i sekcje, które chcesz, aby się w nim znalazły.

W ten sposób możesz generować pojedyncze raporty dla strony zawsze gdy będzie taka potrzeba. Jeśli natomiast chcesz zautomatyzować ten proces, przejść do zakładki raportów cyklicznych i wybierz częstotliwość ich tworzenia oraz sekcje, które mają się w nim znaleźć. Od teraz raporty będą generowane i wysyłane mailem do Twojego klienta zgodnie z Twoją konfiguracją. Warto pamiętać, aby przed wygenerowaniem pierwszego raportu przejść do ustawień konta i skonfigurować opcje brandingu. Dokładną instrukcję znajdziesz w dziale pomocy.

 


Gdzie znajdę gotowy raport?

Wygenerowane raporty znajdziesz w zakładce “Raporty do pobrania”. Możesz je pobrać klikając ikonkę . Raporty są przechowywane na tej liście przez 30 dni od daty ich utworzenia. Po tym czasie możesz oczywiście ponownie wygenerować taki sam raport.

Zapraszamy Was do korzystania z naszych nowych raportów!