Wyszukiwarka zmienia się z roku na rok. O niektórych zmianach nawet nie wiemy, inne zauważamy dopiero po wielu miesiącach przy okazji wyszukiwania nowych fraz. Dzisiejszym wpisem rozpoczynamy cykl materiałów, w których zaprezentujemy różne rodzaje wyników wyszukiwania w Google. Na początek poznamy 7 z nich, przy czym będą one dotyczyły zarówno wyników organicznych, jak i płatnych.

1. Google AdWords i linki do podstron + do wizytówki Google

Google AdWords i linki do podstron

Wyszukując w ostatnim czasie przebrania na Halloween, wśród reklam wyświetlała się oferta Allegro. Serwis ma dostępną aplikację mobilną, do której link wyświetlił się wraz z reklamą.

 

2. Google AdWords i link do apikacji

Link do aplikacji w Google AdWords

Google AdWords umożliwia dodanie rozszerzeń reklam w postaci tzw. linków do podstron. Są one wyświetlane na podobnej zasadzie, jak linki witryn w wynikach organicznych. Oprócz tego, na powyższym obrazku widać również link do wizytówki w mapach Google, która to jest dostępna po kliknięciu adresu.

 

  1. Okruszyki chleba (tzw. breadcrumbs)

Okruszki chleba w Google

W przypadku dobrze opracowanego linkowania wewnętrznego, Google może wyświetlać linki w postaci tzw. okruszków chleba, zamiast pełnego adresu podstrony. Wyniki takie wyglądają tak samo zarówno w standardowych wynikach wyszukiwania, jak i na urządzeniach mobilnych.

 

  1. Czas publikacji wpisu

Czas publikacji wpisu

Informacja ta jest wyjątkowo istotna w przypadku materiałów dotyczących najnowszych wydarzeń, a takim było niedawno przestawienie czasu. Również ta informacja jest dostępna we wszystkich wynikach niezależnie od urządzenia.

 

  1. Repertuar kin

Filmy w kinach

Wyszukując tytuł filmu wyświetlanego akurat na dużym ekranie, znajdziemy repertuar kin. Co więcej, jest on dostosowany do naszej lokalizacji – w tym przypadku do Olsztyna.

 

Bezpośrednio w wynikach wyszukiwania można również wyświetlić pełny repertuar kin.

Repertuar kin w Google

  1. Oznaczenia wyników mobilnych

Subdomena mobilna

W wynikach dostępnych na smartonach, widnieje oznaczenie „na smartfony” przy tych stronach, które są mobile-friendly. W powyższym przypadku widzimy specjalnie przygotowane subdomeny, np. m.filmweb.pl, jednak takie oznaczenie wyświetlają się również w przypadku stron RWD.

 

  1. Wiadomości w wynikach wyszukiwania

Wiadomości w wynikach wyszukiwania

Dla frazy „niebo w listopadzie 2015” w Google w pierwszej kolejności wyświetlają się wyniki z zakładki „wiadomości”. Nie zawsze zajmują one topowe miejsca, czasem zaczynają się dopiero w połowie listy. Również w ich przypadku istotną informacją jest data publikacji.

Podobne wpisy: