Wyniki wyszukiwania w Google i ich rodzaje - cz. 1
Artykuły3 listopada 2015
Wyszukiwarka zmienia się z roku na rok. O niektórych zmianach nawet nie wiemy, inne zauważamy dopiero po wielu miesiącach przy okazji wyszukiwania nowych fraz. Dzisiejszym wpisem rozpoczynamy cykl materiałów, w których zaprezentujemy różne rodzaje wyników wyszukiwania w Google. Na początek poznamy 7 z nich, przy czym będą one dotyczyły zarówno wyników organicznych, jak i płatnych.
1. Google AdWords i linki do podstron + do wizytówki Google
Wyszukując w ostatnim czasie przebrania na Halloween, wśród reklam wyświetlała się oferta Allegro. Serwis ma dostępną aplikację mobilną, do której link wyświetlił się wraz z reklamą.
2. Google AdWords i link do apikacji
Google AdWords umożliwia dodanie rozszerzeń reklam w postaci tzw. linków do podstron. Są one wyświetlane na podobnej zasadzie, jak linki witryn w wynikach organicznych. Oprócz tego, na powyższym obrazku widać również link do wizytówki w mapach Google, która to jest dostępna po kliknięciu adresu.
-
Okruszyki chleba (tzw. breadcrumbs)
W przypadku dobrze opracowanego linkowania wewnętrznego, Google może wyświetlać linki w postaci tzw. okruszków chleba, zamiast pełnego adresu podstrony. Wyniki takie wyglądają tak samo zarówno w standardowych wynikach wyszukiwania, jak i na urządzeniach mobilnych.
-
Czas publikacji wpisu
Informacja ta jest wyjątkowo istotna w przypadku materiałów dotyczących najnowszych wydarzeń, a takim było niedawno przestawienie czasu. Również ta informacja jest dostępna we wszystkich wynikach niezależnie od urządzenia.
-
Repertuar kin
Wyszukując tytuł filmu wyświetlanego akurat na dużym ekranie, znajdziemy repertuar kin. Co więcej, jest on dostosowany do naszej lokalizacji – w tym przypadku do Olsztyna.
Bezpośrednio w wynikach wyszukiwania można również wyświetlić pełny repertuar kin.
-
Oznaczenia wyników mobilnych
W wynikach dostępnych na smartonach, widnieje oznaczenie „na smartfony” przy tych stronach, które są mobile-friendly. W powyższym przypadku widzimy specjalnie przygotowane subdomeny, np. m.filmweb.pl, jednak takie oznaczenie wyświetlają się również w przypadku stron RWD.
-
Wiadomości w wynikach wyszukiwania
Dla frazy „niebo w listopadzie 2015” w Google w pierwszej kolejności wyświetlają się wyniki z zakładki „wiadomości”. Nie zawsze zajmują one topowe miejsca, czasem zaczynają się dopiero w połowie listy. Również w ich przypadku istotną informacją jest data publikacji.
Podobne wpisy:
Stare komentarze: 5
WTF?! Co to za wyszukiwanie "na smartfony"? Dzisiaj się pojawiło. Jak to wyłączyć? Ja chcę przeglądać internet w normalnej, desktopowej wersji!
Dzisiaj zauważyłem, że jeśli nie jesteś zalogowany u wuja G wówczas nie ma możliwości zmiany lokalizacji. Narzędzia wyszukiwania --> Użyj położenia/Wykryj automatycznie/Wpisz miasto.
Dodatkowo,
pomimo, że już raz zostałem przygwożdżony do muru zgodą na warunki wuja G, dzisiaj jeszcze raz musiałem potwierdzić. Ehhh, jeden wielki big brother ;)
Kochani, nie rozumiem tego punktu:
"W przypadku dobrze opracowanego linkowania wewnętrznego"
Kiedy pozycjonowałem stronę mojego klienta, dobrze opracowałem linkowanie wewnętrzne. Google się cieszy i mówi że linkowanie wewnętrzne jest 100% dobrze. Pomimo tego nie pokazuje tak jak powinno. Sami zobaaczcie: http://www.africangamesafari.com/rzeki-rpa.html
Hmm, znowu jest normalnie... Dziwna sprawa.
Slamazzar, oznaczenie "na smartfony" pojawia się tylko kiedy przeglądasz wyniki z telefonu i oczywiście pod warunkiem, że dany wynik jest mobile-friendly.
Sylwek, faktycznie Google ostatnio usunęło przycisk do samodzielnej zmiany lokalizacji. Widać sprawdzałeś to akurat w czasie, kiedy byli w trakcie zmian.
Baltazar, przy niektórych wynikach na Twojej stronie widzę takie okruszki. Przykład to wynik dla frazy "Parki Narodowe Namibii".