Rotacyjne systemy wymiany linków (E-weblink.com i Gotlink.pl)
Artykuły13 lutego 2014
Na polskim rynku istnieją dwa dominujące systemy rotacyjne. Mówimy tu o E-weblink.com oraz Gotlink.pl. E-weblink kładzie duży nacisk na wysoki „site” i mocne podlinkowanie stron. Sprawdza się dobrze przy pozycjonowaniu mniejszych ilości haseł. Przy szerszych działaniach pozycjonerskich konieczne jest wykupienie płatnego konta PRO. Gotlink.pl posiada funkcjonalny panel administracyjny, a korzystanie ze wszystkich opcji jest całkowicie darmowe. System ten mocno premiuje domeny główne, wysoki PageRank oraz unikalne adresy IP. Popularność obu tych platform jest zbliżona.
Opisy systemów:
Konfiguracja w systemie Gotlink.pl
1. Należy stworzyć grupę dla danej domeny oraz przydzielić punkty.
Ilość punktów powinna być podbierana w zależności od tego, czy strona już była wcześniej linkowana. Jeśli nie była, to powinno zaczynać się od kilkuset do tysiąca punktów na domenę, systematycznie zwiększając tę liczbę stosownie do wyników w Google.
2. Dodanie linków na dwa sposoby - wprowadzenie ich ręcznie lub zaimportowanie
a) adres url – strona, która ma zostać podlinkowana
b) anchor – tekst linku
c) atrybut 'title' (tytuł) – tytuł linku, dodawany opcjonalnie
d) link może być otoczony tekstem przed i po nim; można korzystać z dostępnych szablonów
e) kategoria tematyczna
f) określenie priorytetu dla linków, które mają docelowo dostać większą liczbę punktów
g) automatyczne sprawdzanie pozycji w wyszukiwarce dla danego hasła
h) określenie procentu pogrubionych linków oraz procentowy udział linków 'nofollow'
Multilink– można zmieniać rotacyjnie anchor i adres, w zależności od tego co chce się rotować.
- jeden anchor przypisywany do kilku URL i odwrotnie
- do konkretnych anchorów przywiązany konkretny adres URL
- losuje anchor i URL z podanej listy
- system pobiera linki, emituje je i zlicza pobrania, po których rotuje dalej
Podczas konfiguracji projektu w SWL należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Po pierwsze nigdy nie należy emitować linków z danego systemu na pozycjonowanej stronie. Zasada ta dotyczy również subdomen dostępnych w obrębie pozycjonowanej domeny. Istnieje kilka zdecydowanie lepszych sposobów na pozyskanie potrzebnej ilości punktów.
Oprócz tego należy pamiętać, że dla każdej witryny powinna zostać dobrana indywidualna strategia linkowania. Młode domeny należy traktować w początkowej fazie niewielką ilością punktów zaczynając od kilkuset i stopniowo zwiększając ich ilość w zależności od osiąganych wyników. Jednocześnie nie można zapominać o zróżnicowaniu profilu linków poprzez inne metody link buildingu.
Rotacyjne systemy wymiany linków powodują znaczny przyrost odnośników. Należy, więc projekt skonfigurować tak, aby profil linków prowadzących do strony wyglądał naturalnie. Na uwadze należy mieć również fakt, że rotacyjne SWL nie mogą być jedynym źródłem pozyskiwanych odnośników, a powinny stanowić uzupełnienie szerszej strategii.
Systemy wymiany linków również sprawdzają się przy indeksowaniu stron oraz podczas procesu podlinkowywania zaplecza, co zwiększa jego moc.
Konfiguracja w systemie e-weblink.com
W darmowej wersji konfiguracja w systemie wygląda bardzo prosto. Poprzez kliknięcie zakładki „Linki”, a dalej „Dodaj link” dodajemy na początku nazwę (anchor), a potem przypisany do niego adres URL. Po naciśnięciu „Zapisz” pojawia nam się lista dodanych linków.
e-Weblink w darmowej wersji uniemożliwia grupowanie linków w projekty w przeciwieństwie do Gotlinka. Konsekwencją tego jest niemożność przypisania poszczególnym linkom określonej ilości punktów. Ilością przydzielonych punktów możemy manipulować jedynie za pomocą „Wag”. Poniżej można zobaczyć, że czym większy priorytet („Waga”), tym więcej punktów zostanie przydzielonych do linku.
Przy zakupie płatnego konta PRO w systemie e-Weblink mamy możliwość grupowania linków w projekty i przydzielania poszczególnym projektom oczekiwanej ilości punktów.
Inne wpisy:
Stare komentarze: 18
SWLe sie juz powoli koncza jak nie 2014 to 2015 Google znajdzie na nie sposob niestety
Pozdrawiam
Marcin
http://www.idcreate.co.uk/pl
Konczy się pomału wszysko , katalogowanie, preclowanie artykuły sponsorowane i szeptanka w roku 2014 albo 2015 jedynym dozwolonym linkiem bedzie noFollow
A w 2017 już całkowicie zabronione będzie linkowanie...
I nic nie będzie...
MAdafaka gotlink lepszy i tańszy.
SWL jak każdego roku przeżywa swoją drugą młodość :) Fajny wpis, oby więcej takich konkretnych.
A odnośnie tego że to się kończy...kończy się podobno od 2005, Google jakby chciało to dawno by to wycięło, bo nie jest problemem namierzenie stron uczestniczących. To jest cicha symbioza - my odwalamy za nich czarną robotę - układamy wyniki, przez to ich produkt jest świetny i idzie sprzedaż Adwordsów.
taa.... czekam na jakiś pierwszy rozsądny komentarz. SWL się kończy? chyba już 10lat i siię skończyć nie może - dalej jest skuteczny
Podajcie przykłady stron wypozycjonowanych na takim systemi.
Nie ma sensu dyskusja, czy SWL kończy się czy zaczyna. Najlepiej obejrzeć strony i wysunąć wnioski.
Ale biadolicie z tym końcem SWLów - już podobno kilka lat temu miał być ich koniec i jakoś nadal się dobrze trzymają :) Może nie dają tyle co kilka lat temu, ale nadal są skuteczne.
Sylwek, na http://seo.zgred.pl/co-dziala-co-nie-dziala-przy-pozycjonowaniu-po-pingwinach-innych-zwierzatkach-test-real-case-study-2316 jest przykład ;-)
Nie to, żebym do tego namawiała, ale niektórzy są zdania, że to właśnie z SWLami Google radzi sobie najgorzej. Chociaż sama raczej się nie skuszę na takie testy ;-)
Najlepszym systemem pozycjonowania będzie i tak Adwords....
Nie zaryzykowałbym już linkowania strony klienta swlem nawet statycznym, nawet lepszych stron zapleczowych szkoda. Raczej SWLe pozostały dla tych gorszych stronek i podlinkowania linków.
Pozdrawiam,
Piotr Kielski
Producent oprogramowania dla SEO
Dobry wpis "SWL sie kończą" ciągle to słyszę, a u mnie cały czas na zielono:)
Pozdrawiam ekipie:)
Ja chciałbym się zapytać na jakiej podstawie autor tekstu określił się jako "największy w Polsce producent oraz sprzedawca punktów SWL". Jak i gdzie mogę zweryfikować te informacje?
Ten link dany przez Martę Gryszko nie działa na moim systemie. Pokazuje mi błąd 404, bo to dziwny adres. Nikt nie podał przykładów stron wypozycjonowanych na tej rotacji. Oznacza to że to nie działa.
Zawsze muszę to sprawdzić, zanim kupię. Najbardziej nie lubię systemów, gdzie wkładasz kod do strony. Wtedy nie wiesz co wkładasz i po co?
Marta Grzszko, dziękuję. Zapoznam się.
Widzę że ten podany przykład http://www.idcreate.co.uk/pl jest dobrze wypozycjonowany SWLami.
Marta Gryszko, ten twój link u mnie nie działa. Na dole wychodzi mi pytanie:
"Niniejszy blog Zgreda wykorzystuje pliki COOKIE czyli takie cholerne ciasteczka zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej na ten temat możesz sam sobie przeczytać w polityce związanej z ciasteczkami a jak nie chcesz to nie czytaj bo nie warto."
Czy mam kliknąć ten zielony guzik? To bardzo dziwne.
Być może przy kopiowaniu wkradła się niepotrzebna spacja. Link jest długi i przełamuje się do nowej linii.
Każdy może nazwać siebie największym w Polsce sprzedawca SWLi. A tak naprawdę zweryfikować to mogą jedynie właściciele systemów.