Wiedzę i umiejętności dotyczące pozycjonowania stron często zdobywamy latami. Prawie zawsze z czasem pojawia się myśl, że skoro wiem co i jak to może by na tym zarobić.

Znajdujemy klienta. Teraz potrzebujemy odpowiedniego narzędzia. Odpowiedniego, czyli takiego, które ułatwi współpracę i pozwoli na sensowne zarządzanie zleceniodawcami, rozliczeniami i raportami. Przyjrzyjmy się zatem, jakie ułatwienia i funkcje oferuje SeoStation tym, którzy pozycjonują strony na zlecenie.  

Automatyczne zliczanie przychodów z pozycjonowania

Samodzielne obliczanie należności jest czaso- i pracochłonne, więc po co się męczyć? System zrobi to za nas; automatycznie i na bieżąco.

Darmowe subkonto dla klienta

Chcemy żeby klient mógł obserwować efekty naszej pracy. Aby mu to umożliwić, na etapie dodawania strony wpisujemy jego adres mailowy, na który wysyłany jest link aktywacyjny. Klient kończy rejestrację klikając w link i ustawiając hasło do konta. Po zalogowaniu może obejrzeć:

- listę swoich stron, którymi opiekuje się pozycjoner

- podsumowanie pozycji dla tych stron

- informacje o parametrach strony (backlinki, Trust Flow, domeny linkujące, site)

- wykresy pozycji

- kosztorysy (jeśli SEO-wiec takowe ustawił)

Klient nie może niczego „zepsuć”, bo nie ma uprawnień do dokonywania jakichkolwiek zmian w stronach i frazach. Nie zobaczy również przypisanych przez nas zadań, ani zdarzeń dodanych na wykresie. Warto też zaznaczyć, że to pozycjoner decyduje czy utworzyć subkonto klienta, nie jest to obowiązkowe.

Kosztorysy wysyłane na adres mailowy

Bez względu na wybraną formę rozliczeń, kosztorys może być tworzony automatycznie i wysyłany na adres SEO-wca i/lub klienta.

Możliwość dodawania zdarzeń na wykresie

Aby ułatwić życie pozycjonerowi, w SeoStation dajemy możliwość naniesienia tzw. „zdarzeń” na wykresach. Co możesz chcieć odnotować? Np. wdrożenie zaleceń audytu SEO, zmianę struktury adresów, uruchomienie kampanii SEO na forach lub komunikat o karze ręcznej. Tego typu zdarzenia stają się czytelnym „punktem  granicznym” na wykresie, punktem od którego uważniej śledzimy zmiany zachodzące w pozycjach. Często możemy wtedy zobaczyć jak na dłoni, czy i jak nasze działania wpłynęły na stronę klienta.  

Możliwość tworzenia zadań do wykonania

Jeśli planujemy jakieś konkretne działania przy danej stronie, a nie chcemy o nich zapomnieć to możemy utworzyć zadanie. Zadania gromadzone są w zakładce o tej samej nazwie, a dodatkowo w kliku miejscach wyświetlana jest informacja o zaplanowanych akcjach (m.in. liczba przy zakładce „Zadania” oraz ikona notesu widoczna na liście stron przy danej domenie).

Raporty generowane w pliku PDF

Chcąc przedstawić efekty naszych działań pozycjonerskich klientowi, wystarczy wygenerować raport z interesującego nas okresu i zapisać go w formie pliku PDF. W ustawieniach programu można również włączyć automatyczne tworzenie raportów w systemie dziennym, tygodniowym i miesięcznym, a także aktywować ich wysyłkę na adres swój i/lub klienta.

Archiwum zgromadzonych danych do 3 lat

Pracując na zlecenie klienta z pewnością od czasu do czasu będziemy chcieli lub musieli zajrzeć do archiwalnych pozycji strony (np. wyświetlić je na wykresie). W SeoStation dane zgromadzone na koncie przechowywane są do 3 lat.

 

Jak widać, udogodnień dla profesjonalnych SEO-wców w SeoStation nie brakuje. Jesteśmy ciekawi czy z nich korzystacie i które uważacie za najbardziej przydatne – komentarze mile widziane.

Ci z Was, którzy jeszcze nie korzystali z naszego monitora pozycji, mogą go bezpłatnie przetestować. 14-dniowy okres próbny można aktywować tutaj.