Przedstawiamy zestawienie najważniejszych wydarzeń z branży SEO, które miały miejsce w poprzednim miesiącu.

4 luty 2025
Google testuje funkcję, w której wykorzystuje AI do tworzenia opisów popularnych produktów w wynikach wyszukiwania.

4 luty 2025 W zaktualizowanej dokumentacji dotyczącej Quality Raters znalazły się fragmenty dotyczące “generative AI”. Google określa w nich definicję AI, wskazuje możliwości i ostrzega przez ryzykiem, które niosą ze sobą treśći wygenerowane przez AI. https://www.seroundtable.com/google-search-quality-rater-guidelines-generative-ai-38842.html

4-5 luty 2025 Branża donosiła o sporych wahaniach w stabilności wyników wyszukiwania. https://www.seroundtable.com/google-search-ranking-volatility-38859.html

6 luty 2025 OpenAI ogłosiło, że Search Chatu GPT jest już dostępny otwarcie i korzystanie z niego nie wymaga logowania.

6 luty 2025 Mark Williams-Cook opublikował na LinkedInie post, w którym zacytował wypowiedź Gary’ego Illyesa z panelu #seofomo, w którym powiedział, że w kontekście rankingu, Google w 2025 roku będzie skupiało się głównie na oryginalności.

7 luty 2025 Google opublikował obszerną dokumentację na temat korzystania z danych Search Console i Google Analytics na potrzeby SEO. Znajdziemy w niej omówienie różnic pomiędzy narzędziami i danymi, które z nich pochodzą. https://developers.google.com/search/docs/monitor-debug/google-analytics-search-console?hl=pl

10 luty 2025 Na LinkedInie pojawił się bardzo ciekawy post Zacka Notesa. Na podstawie danych, które zebrał sugeruje on, że Google może obniżać pozycję w wynikach wyszukiwania obrazów wygenerowanych przez AI.

13 luty 2025 Reddit zanotował spadek wartości akcji spowodowany niespełnieniem szacowanego w 4 kwartale zeszłego roku ruchu. Jak możemy przeczytać w artykule Reutersa, Władze portalu łączą to ze zmianą algorytmu wyszukiwarki Google. https://www.reuters.com/technology/reddit-forecasts-quarterly-revenue-above-estimates-2025-02-12/ 17 luty 2025 W Google Merchant Center pojawiło się podsumowanie wygenerowane przez AI dotyczące ruchu, kliknięć i wydajności produktu. https://www.seroundtable.com/google-merchant-center-ai-generated-summaries-38914.html

18 luty 2025 John Mueller napisał na Bluesky, że nie ma “magicznej sztuczki”, która na stałe przyspieszy crawlowanie i indeksowanie strony. Przyznał, że jest możliwe przyśpieszenie procesu w niektórych pojedynczych przypadkach, jednak nie jest możliwe ustawienie stałego skrótu tego procesu.

There's no magic trick to fast crawling - Google's systems (and all search engines, really) learn through consistent high quality, uniqueness, strong value-add across the whole site, and then a technical foundation that doesn't hinder faster crawling can help. There is no persistent short-cut.

— John Mueller (@johnmu.com) 17 lutego 2025 13:26

20 luty 2025 Na kanale Google Search Central na YouTube został opublikowany short, w którym Martin Split stwierdził, że “mało prawdopodobne” jest, że dodanie wersji audio do artykułu na blogu wpływa na ranking strony.

20 luty 2025 Po raz kolejny widzieliśmy duże zmiany w stabilności SERPA. https://www.seroundtable.com/google-search-ranking-volatility-heats-38941.html

25 luty 2025 Według informacji zebranych przez seroundtable.com w ostatnich dniach następowało opóźnienie w danych przesyłanych z wykorzystaniem API Search Console. Spowodowało to problemy we wszystkich raportach Looker Studio, Big Query i innych, które importują dane właśnie poprzez to API. https://www.seroundtable.com/google-search-console-api-delayed-38960.html

27 luty 2025 Ostanie dni miesiąca ubiegły pod znakiem kolejnych zmienności w stabliności serpów. https://www.seroundtable.com/google-search-ranking-volatility-chatter-spikes-38979.html