Spadki w mobile SERP
Aktualności6 sierpnia 2015
Strony, które nie mają wersji dedykowanej dla urządzeń przenośnych, znikają z SERP. Dotyczy to oczywiście wyszukiwarki uruchamianej w wersji mobilnej, nie desktopowej.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Moovweb, około 80% monitorowanych przez tę firmę stron zniknęło z "mobilnych" wyników wyszukiwania. Wszystkie obserwowane witryny posiadały wyłącznie wersję desktopową i działały w różnych branżach. Monitorowano przede wszystkim słowa kluczowe powiązane z transportem, podróżami, ubezpieczeniami czy opieką zdrowotną - łącznie skontrolowano około 1000 haseł.
W czasie trwania prac rozpoczętych 21-ego kwietnia (w dniu, w którym Google potwierdziło uruchomienie algorytmu mającego na celu ustalanie rankingu w SERP mobile), obserwowane strony stopniowo traciły pozycje. Wyraźnym spadkom oparło się na razie 20% ze wszystkich witryn, które Moovweb wzięło "pod lupę". Można jednak spekulować, że i te serwisy wkrótce znikną z wyników wyszukiwania na urządzeniach przenośnych.
Wniosek jest jeden: koniecznie należy zadbać o przyjazne wersje mobilne stron internetowych - własnych lub Klientów. Coraz więcej użytkowników korzysta bowiem z urządzeń przenośnych i to one generują znaczną część odwiedzin w serwisach www.
Stare komentarze: 1
No no, wreszcie ktoś podał fajne konkrety co do ruchu na mobilkach. Przydatne info, będę mógł czymś podeprzeć trucie klientom o konieczności zainwestowania w wersje mobilne, bo na razie to jest "Panie, po co nam to".