Od dłuższego czasu branża SEO upatruje w Social Media wsparcia dla promowania witryn internetowych w Google. Wiele serwisów wymieniało jako czynniki rankingowe Facebooka, Twittera czy Google+. Jednak podczas hangoutu z użytkownikami, John Mueller wyraźnie podkreślił: "Social Media nie wpływają bezpośrednio na ranking".
 

social media


Jeśli zatem "nie bezpośrednio", to czy nie wpływają w ogóle? Mueller w rozwinięciu swojej wypowiedzi zaznaczył, że obecność w mediach społecznościowych nie jest bez znaczenia i choć umieszczane w nich linki mają charakter no follow, to już treść wpisów może przynieść marce wiele dobrego. Unikalny i wartościowy content postów sprawia, że często trafiają one do SERP, a tym samym mogą przyciągnąć uwagę użytkowników wyszukiwarki.

Choć aktywność w mediach społecznościowych nie spowoduje wzrostu pozycji samej strony, z pewnością stanie się sygnałem dla potencjalnych Klientów danej firmy i może pomóc w rozpoznawalności marki. Dlatego też social media nie powinny być postrzegane jako jeden z czynników wpływających na ranking, ale jako alternatywna metoda promocji i reklamy firmy czy produktu. Z całą pewnością przyniesie to korzyści zarówno samej marce, jak i użytkownikom wyszukującym informacje na jej temat czy też zainteresowanych świadczonymi przez daną firmę usługami.

Warto zatem zapamiętać, że dzisiaj nie liczą się już wyłącznie pozycje w Google, ale ważne jest także szersze spojrzenie na obecność w sieci - także tej społecznościowej.


źródło: https://www.seroundtable.com/google-social-signals-ranking-20803.html