Google zapowiedziało na najbliższe dni kolejny update Pandy (3.92 - numeracja wg SearchEngineLand), który tym razem ma dotknąć prawie 0,7% zapytań. Taką informację można było znaleźć na Twitterze:

Dla przypomnienia, Panda to zmiana algorytmu oceniająca zawartość strony. Zgodnie z informacją z tego artykułu:

"This update is designed to reduce rankings for low-quality sites—sites which are low-value add for users, copy content from other websites or sites that are just not very useful. At the same time, it will provide better rankings for high-quality sites—sites with original content and information such as research, in-depth reports, thoughtful analysis and so on."

Panda ma wpłynąć na spadek pozycji stron o niskiej jakości, które nie wnoszą nic wartościowego dla użytkowników lub też wykorzystują treści opublikowane już na innych stronach. Tym samym wzrost pozycji miały zanotować strony najwyżej jakości, z oryginalną treścią oraz serwisy informacyjne publikujące wyniki badań, szczegółowe raporty i analizy.

Jej pierwsza wersja została wdrożona 24 lutego 2011 r. i to wtedy dotknęła największej liczby stron, bo prawie 12% zapytań. Początkowo jednak zmiany dotyczyły tylko angielskich stron, a w Polsce Panda pojawiła się pół roku później, 12 sierpnia 2011 r. Kolejne aktualizacje algorytmu wpłynęły na zmiany od prawie 1 do ok. 9% zapytań. Pełna lista aktualizacji algorytmu Panda znajduje się w serwisie SearchEngineLand, a wszystkich zmian algorytmu na SEOmozie.