Update wyszukiwarki grafiki wdrażany od 27 września 2018
Aktualności27 września 2018
Zgodnie z zapowiedzią sprzed kilku dni, dzisiaj (27 września) Google ma zaktualizować silnik wyszukiwarki grafiki dla komputerów i urządzeń mobilnych.
Zmiany przyniosą cały wachlarz nowych funkcji:
- na urządzeniach mobilnych będziemy mogli cieszyć się nową opcją „Historie” (z ang. Stories), która będzie funkcjonować podobnie jak ta rozpowszechniona na platformach Snapchat oraz Instagram. W tym celu, na urządzeniach mobilnych w opcji wyszukiwania grafiki pojawi się funkcja wyszukiwania AMP Stories. Takie historie mogą być tworzone przez wydawców, a w przyszłości trafimy także na podobne - autorstwa Google. Będą one dotyczyć różnych osób świata sportu i cele brytów, a będą generowane za pomocą sztucznej inteligencji. Tak jak ma to miejsce na innych platformach, historie będą zawierały linki do artykułów związanych z danym tematem;
- Google Lens – aplikacja będąca elementem Google Photos, umożliwiająca zdobywanie informacji o świecie przez robienie zdjęć aparatem w telefonie, pojawi się także jako standardowa opcja w wyszukiwarce grafiki. Tą nową funkcją będziemy mogli cieszyć się już w przeciągu kilku nadchodzących tygodni. Zyskamy m.in. możliwość fotografowania różnych charakterystycznych obiektów, aby dowiedzieć się czegoś więcej o ich historii, a w przypadku zdjęć produktów, po zrobieniu ich zdjęcia będziemy mogli dowiedzieć się ile kosztują albo gdzie dany produkt można kupić;
[fot. www.searchenginejournal.com/google-is-updating-image-search-on-september-27-heres-what-to-expect/270983/]
- aktualizacji doczeka się również cały silnik wyszukiwarki grafiki. Od tej pory to autorytet strony (a dokładniej podstrony, na której znajduje się zdjęcie) będzie stanowił główny czynnik porządkujący obrazy w wynikach wyszukiwarki. Ponadto, wpływ na wyniki wyszukiwania będzie miała data zamieszczenia danej grafiki w sieci – najnowsza zawartość będzie miała pierwszeństwo. Co więcej, teraz znaczenie będzie miało położenie danego obrazu na stronie – Google nada priorytetowe znaczenie grafice będącej głównym obrazem na danej stronie oraz obrazom znajdującym się wyżej względem reszty zawartości. Aktualizacja ta uwzględni także sugerowanie powiązanych haseł wyszukiwania oraz rozbudowaną strukturę podpisów. Między innymi, będziemy mogli zobaczyć tytuł strony, z jakiej dana grafika pochodzi.
W dzisiejszym wpisie opisaliśmy jedynie wybrane zmiany, a nie wszystkie, które zapowiedziano. Więcej informacji na temat aktualizacji znajdziecie pod poniższymi linkami: