Zmiany w przeliczaniu PR
Aktualności16 listopada 2015
20 października 2015 roku opublikował został nowy patent na wyliczanie parametru PageRank. Jego pomysłodawcą był Nissan Hajaj. Według nowego przeliczenia za PageRank odpowiada m.in. odległość strony od zaufanych źródeł, a nie tylko liczba i jakość linków, jak w pierwotnym algorytmie.
System oblicza odległość strony od zaufanych źródeł, a następnie każdemu z nich nadaje osobną wartość. Dopiero na tej podstawie wylicza wartość PageRank docelowej stronie. Bill Slawski na blogu Seobythesea.com uważa, że używanie terminu "trusted page" nasuwa skojarzenie z parametrem TrustRank, który został wprowadzony przez specjalistów Yahoo i pracowników z Uniwersytetu Stanforda. Podobieństwa można także doszukać się w działaniu parametru TrustFlow używanego przez narzędzie do analizy linków - Majestic.
Warto dodać, że ostatnia aktualizacja toolbarowego PageRank podana do informacji mediów miała miejsce w 2013 roku, a od 2014 roku pracownicy Google informowali, że kolejnych aktualizacji może już nie być. W marcu 2016 r. Google ogłosiło, że wycofuje się z wyświetlania PR w toolbarze.
Źródło: http://www.seobythesea.com/2015/11/recalculating-pagerank/
Stare komentarze: 2
Możecie wyjaśnić co oznacza (choćby z grubsza) fraza "odległość od zaufanych źródeł"?
W wynikach wyszukiwania jestem bezpośrednio pod wikipedią - znaczy się mam małą odległość? :> A na serio to tym razem w moim przekonaniu jest to dezinformacja.
W dużym skrócie, chodzi o to, że sposób wyliczania PageRank miałby się zbliżyć do tego, jak postrzegamy TrustRank. W tym przypadku odległością od zaufanych źródeł jest to, jak wiele linków dzieli nasze strony od źródeł uznanych za zaufane.
To, na co trzeba wziąć poprawkę, to sam fakt, że opatentowanie jakiegokolwiek pomysłu nie oznacza, że algorytm już działa w ten sposób lub będzie kiedykolwiek działał w sposób w 100% zgodny z opisanym w dokumencie.