Co zamiast precli?
Artykuły8 sierpnia 2012
Ostatnie zmiany algorytmu zmuszają nas do tego, aby zadbać o naturalny profil linków i pozyskiwać odnośniki w sposób bardziej przypominający działania reklamowe niż nastawione na "manipulowanie wynikami wyszukiwania". Nie oznacza to jednak, że musimy zmienić branżę i zająć się działaniami PR.
W pierwszej kolejności możemy postarać się o lepsze źródła linków z treści niż standardowe serwisy typu presell pages albo chociaż wybrać tylko kilka do kilkunastu najlepszych precli. Kolejne teksty publikujmy na wartościowych serwisach tematycznych, które nie zostały stworzone głównie w celu ich wykorzystania do działań SEO.
W znalezieniu takich serwisów pomoże nam m.in. poniższa lista fraz wyszukanych w Google:
- artykuły użytkowników
- napisz artykuł
- opublikuj artykuł
- opublikuj artykuł
- dodaj tekst
- dziennikarstwo obywatelskie
- zostań redaktorem
- dołącz do redakcji
- wyślij artykuł
- prześlij artykuł
W zależności od rodzaju pozycjonowanego serwisu, można też szukać po frazach typu:
- dodaj recenzję
- opublikuj recenzję
- wyślij przepis
- dodaj prezent
Na tego typu serwisy należy dostarczyć tekst unikalny, jak najwyższej jakości, najlepiej opatrzony dodatkowymi grafikami, statystykami, a w większości przypadków także pełnymi danymi (imieniem i nazwiskiem) osoby zgłaszającej tekst. Można też na własną rękę szukać serwisów tematycznych i zgłosić się do ich właścicieli z pytaniem o możliwość zamieszczenia artykułu, lub zachęcając ich do samodzielnego opracowania artykułu na podstawie materiałów ze strony pozycjonowanej (np. po opublikowaniu ciekawego newsa)... i oczywiście z podaniem informacji o źródle danych.
Pamiętajmy również o różnicowaniu anchorów linków tak, aby teksty nie wyglądały na pierwszy rzut oka na opublikowane przez osobę specjalizującej się w SEO. Naturalny profil linków to bowiem nie tylko wartościowe źródła linków, ale także zróżnicowane, jak najbardziej zbliżone do naturalnych anchory.