Do wdrożenia i pełnej obsługi AMP w Google pozostał około miesiąc. Google za pośrednictwem Search Console rozpoczęło rozsyłanie komunikatów zachęcających do wdrożenia AMP w serwisach publikujących wiadomości.

Na chwilę obecną komunikaty zachęcające do wdrożenia AMP pojawiają się tylko i wyłącznie w serwisach, które algorytm zdefiniował jako serwisy publikujące wiadomości.

Wdrożenie AMP może przyczynić się do zwiększenia widoczności treści serwisów w wynikach wyszukiwania po uruchomieniu AMP. Przykładowy komunikat zaprezentowany został przez Glenna Gabe'a na twitterze:


Źródło: Glenn Gabe Twitter

Search Console posiada zakładkę, w której sprawdzić możemy ewentualne błędy dot. wdrożenia AMP w serwisie. Teraz otrzymamy również komunikat z rekomendacją jego wdrożenia.

Google wyraźnie zachęca webmasterów do wdrożenia AMP, być może w przyszłości będzie to kolejny ważny czynnik rankingowy (szczególnie na urządzeniach mobilnych – gdzie szybkość jest kluczowa).