Google zwiększa ilość znaków w wynikach dla tytułów i opisów stron
Aktualności16 maja 2016
Ostatnimi czasy Google mocno eksperymentuje ze sposobem wyświetlania wyników w swojej wyszukiwarce. Przez ostatnie kilka tygodni byliśmy świadkami dużej ilości testów - od zmiany kolorów linków i reklam po zmiany dot. odstępów pomiędzy serpami.
Najprawdopodobniej w Google zachodzą kolejne poważne zmiany w prezentacji naturalnych wyników wyszukiwania. Jak podaje searchenginejournal.com w wyszukiwarce wdrożone zostały zmiany dot. prezentowanej ilości znaków oraz szerokości wyników wyszukiwania.
O to zrzut prezentujący nowe większe wyniki zawierające dłuższy tytuł i opis składający się z 3 linijek (2 wynik):
Źródło: Ross Hudgens Twitter
Zwiększona została długość tytułów oraz opisów stron. O to co dokładnie się zmieniło:
Wcześniej |
Teraz: |
długość |
długość |
meta description: ~160 znaków i 2 linijki wysokości |
meta description: ~278 znaków i 3 linijki wysokości |
*Dodatkowo zauważyć można, że wyniki są szersze o 40-120px.
Zmiany dotyczące długości tych elementów zauważone zostały już 4 maja, jednak przez większość zostały one odebrane jako kolejny test Google. Obecnie coraz więcej webmasterów oraz osób zajmujących się SEO/SEM informuje o powrocie nowej wersji wyników wyszukiwania. Wygląda na to, że Google po testach A/B zdecydowało się na wdrożenie bardziej rozszerzonego sposobu prezentowania treści w wynikach wyszukiwania. Google nie potwierdziło jeszcze oficjalnie tej zmiany.
Źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-titles-and-descriptions-2016/163812/
Stare komentarze: 3
Te 3 linijki meta description nie występują jeszcze do wszystkich wyników Google - musimy zatem traktować je dalej jako test.
czyli naturalne wyniki zostają zepchnięte jeszcze niżej;
no jeśli jeszcze do tego wdrożą te zwiększone odstepy pomiedzy serpami to i na dekstopie pierwsze co zobaczymy to tylko reklamy + 1 widok naturalnej wyniku, albo reklamy i mapy, ktore sa loterią...