Czy w SERP strony z adresem https mogą mieć przewagę nad pozostałymi? Jak przyznał Gary Illyes z Google: w sytuacji, w której dwie witryny walczą o pierwsze miejsce, przewagę rzeczywiście uzyska ta z szyfrowaną wersją protokołu http.

szyfrowana wersja protokołu http

Branża SEO już od jakiegoś czasu zastanawiała się, czy https rzeczywiście odgrywa istotną rolę w zakresie pozycji, jaką dany serwis zajmuje w wynikach wyszukiwania. Okazuje się jednak, że nie jest to czynnik silnie wzmacniający stronę i jej miejsce w SERP, a kluczowy może być tylko w sytuacji "remisu" pomiędzy dwiema witrynami. Illyes wyraźnie stwierdził, że wówczas szala zwycięstwa przechyli się na stronę serwisu z https.

Czy jednak ta informacja wywoła rewolucję, która doprowadzi do zwiększenia liczby stron z szyfrowaną wersją protokołu http - na potrzeby pozycjonowania? Wątpliwe. Wciąż istnieje bowiem szereg o wiele ważniejszych czynników, decydujących o pozycji danej strony w wyszukiwarce Google.

źródło: https://www.seroundtable.com/google-https-dealbreaker-20632.html