Jak nadać komuś prawa do zarządzania wizytówką w Mapach Google?
Artykuły20 października 2017
Jeśli jesteś właścicielem wizytówki w Google Maps, masz możliwość nadawania uprawnieni do zarządzania tą wizytówką innym użytkownikom. Tylko właściciel wizytówki może nadawać i odbierać dostęp do wizytówki nowym użytkownikom.
Aby nadać komuś prawa do zarządzania wizytówką w Google Maps, przejdź do Google Moja Firma i zaloguj się na konto, na którym posiadasz zweryfikowaną wizytówką firmy.
Po zalogowaniu przejdź do listy zweryfikowanych miejsc.
Jeśli klikniesz w domek:
Trafisz do miejsca gdzie musisz kliknąć „Edytuj” aby przejść do zarządzania użytkownikami:
Finalnie z tych dwóch dróg trafisz do panelu zarządzania swoją wizytówką:
Kliknij w ikonkę ołówka w sekcji "Kto ma dostęp".
A następnie w ikonę osoby z plusem:
W tym miejscu dodasz nowego użytkownika, który będzie mógł zarządzać wizytówką danej firmy w Google Maps.
Wybierz jego rolę i podaj adres e-mail, który służyć będzie do logowania i zarządzania wizytówką:
- Właściciel - pełne prawa (raczej tylko dla nas)
- Menedżer - pełne prawa do zarządzania za wyjątkiem usuwania i dodawani użytkowników czy usunięcia wizytówki (proponowane jako dostęp dla agencji)
- Menedżer ds. komunikacji - ograniczenia jak menadżerzy, a dodatkowo nie mogą edytować informacji o firmie, organizować hangoutów, czy zarządzać filmami na YouTube.
Wyślij zaproszenie osobie, której chcesz nadać uprawnienia - dostanie ona wiadomość e-mail. Musi ona zaakceptować Twoją prośbę.
Obecnych użytkowników przejrzysz i usuniesz ponownie wchodząc w sekcję "Zarządzaj użytkownikami".
Przydatne artykuły: