W ostatnim roku obserwujemy szereg testów i zmian widoku wyszukiwania Google. Nikt chyba nie ma złudzeń, że wszelkie zmiany maja na celu zwiększenie klikalności w reklamy Adwords, a tym samym zwiększenie przychodu giganta z Mountain View.

News ten ma na celu podsumowanie kilku ostatnich zmian, testowanych w różnych wariantach i w efekcie wprowadzonych na stałe.

Poniżej widok wyszukiwania na określoną frazę sprzed mniej więcej roku:

(Źródło zdjęcia: dzięki uprzejmości seofly.pl)

 

Jak widać na załączonym powyżej zdjęciu, widoczny jest jeszcze box reklamowy Adwords po prawej stronie. Grafiki informujące o reklamie i wynikach sponsorowanych oznaczone są żółtym kolorem, a samych reklam w wynikach organicznych mamy dwie.

Jak przedstawia się widok wyszukania obecnie, na tę samą frazę?

Oraz poniżej wyniki po przewinięciu strony na koniec wyników wyszukiwania:

Od razu rzuca się w oczy brak boxa reklamowego po prawej stronie. I aż cztery reklamy Adwords w wynikach organicznych u góry, plus 3 reklamy na koniec wyników. Co więcej, napis informujący, iż jest to reklama, nieco zlewa się kolorystycznie z linkiem – dokładnie takie było tego zamierzenie Google.

Pojawiły się także głosy, że od momentu wprowadzenia „zielonych reklam”, skoczył koszt cpc w AdWords. Więcej osób klika w wyniki reklamowe, nie do końca będąc świadomymi, że są to właśnie reklamy. Zauważyliście taki trend u siebie w kampaniach?

Jakie będą kolejne zmiany?