Maskowanie reklam Google Adwords – coraz skuteczniejsze.
Aktualności22 czerwca 2016
W ostatnim roku obserwujemy szereg testów i zmian widoku wyszukiwania Google. Nikt chyba nie ma złudzeń, że wszelkie zmiany maja na celu zwiększenie klikalności w reklamy Adwords, a tym samym zwiększenie przychodu giganta z Mountain View.
News ten ma na celu podsumowanie kilku ostatnich zmian, testowanych w różnych wariantach i w efekcie wprowadzonych na stałe.
Poniżej widok wyszukiwania na określoną frazę sprzed mniej więcej roku:
(Źródło zdjęcia: dzięki uprzejmości seofly.pl)
Jak widać na załączonym powyżej zdjęciu, widoczny jest jeszcze box reklamowy Adwords po prawej stronie. Grafiki informujące o reklamie i wynikach sponsorowanych oznaczone są żółtym kolorem, a samych reklam w wynikach organicznych mamy dwie.
Jak przedstawia się widok wyszukania obecnie, na tę samą frazę?
Oraz poniżej wyniki po przewinięciu strony na koniec wyników wyszukiwania:
Od razu rzuca się w oczy brak boxa reklamowego po prawej stronie. I aż cztery reklamy Adwords w wynikach organicznych u góry, plus 3 reklamy na koniec wyników. Co więcej, napis informujący, iż jest to reklama, nieco zlewa się kolorystycznie z linkiem – dokładnie takie było tego zamierzenie Google.
Pojawiły się także głosy, że od momentu wprowadzenia „zielonych reklam”, skoczył koszt cpc w AdWords. Więcej osób klika w wyniki reklamowe, nie do końca będąc świadomymi, że są to właśnie reklamy. Zauważyliście taki trend u siebie w kampaniach?
Jakie będą kolejne zmiany?
Stare komentarze: 4
LOL, wiecie? tego posta nie da sie przeczytac z wlaczonym adblockiem ;) tzn tekst jest, ale grafik ZERO
Moim zdaniem to teraz właśnie odpuścili trochę, usuwając te reklamy z prawej strony. Rok temu u góry były 3 wyniki, w boksie po prawej 4 i 2 na dole czyli razem 9, a teraz jest 7 (4 u góry i 3 na dole), użyszkodnik nie jest odciągany na prawą stronę, co jest plusem.
Najgorsze są działania G. zmierzające do utrzymania zawodnika na stronie: Answers, Mechant Center, Trójpak itd. To powiększa potęgę Google, jeśli jakiś pozyjconer tego nie rozumie i ciśnie to klientom jako przewagę konkurencyjną to gratulacje... Niestety często sami chcą tam być... w ten sposób oducza się szkodnika od używania wyszukiwarki jako wyszukiwarki, czyli kopie pod samym sobie dołek...
Da się przeczytać, sam mam włączonego adblocka.
Owszem, reklm może jest mniej, ale są bardziej agresywne :) Często użytkownik nie zdaje sobie sprawy, że to reklama a nie wynik organiczny (ba, owi użytkownicy, nawet nie wiedzą najczęściej co oznacza termin "wynik organiczny"). Przypomina mi to w pewnym stopniu łowienie ryb ... za pomocą petard lub akumulatora.