SEO prasówka - marzec 2025
Artykuły4 kwietnia 2025
Cześć!
Czas podsumować wydarzenia z branży SEO, które miały miejsce w marcu 2025.
3 marca 2025 Google rozpoczęło testy AI overviews w Niemczech, Szwajcarii i Włoszech. https://www.seroundtable.com/google-ai-overviews-in-germany-switzerland-italy-38988.html
5 marca 2025 W narzędziach analitycznych widać było spore wahania w stabilności wyników z Google. https://www.seroundtable.com/google-search-ranking-volatility-march-1-39009.html
6 marca 2025 W sieci pojawiły się poniesienia o testowaniu przez Google nowego sposobu wyświetlania faviconów.
Recently, Google has been testing more changes with website favicons. Here's another test where Google is using the same border color as the logo. Below are both tests—one with and one without the border.@rustybrick @gaganghotra_ @brodieseo pic.twitter.com/3IfnVwhAzW
— Sachin Patel (@SachuPatel53124) March 3, 2025
6 marca 2025 Google ogłosiło, że AI overviews są już oficjalnie w Stanach oparte o Gemini 2.0. https://www.seroundtable.com/google-ai-overviews-gemini-2-0-39001.html
6 marca 2025 Na portalu X rozwinęła się krótka dyskuja na temat, który większość branży zadaje sobie od początku pojawienia się AI overviews.
Robby — how do you quell legitimate concerns from web publishers that you are scraping all their content and removing the incentive for users to click over to their sites?
— Mike Futia (@mikefutia) March 6, 2025
The silence from all of Google on this issue is frightening. @rajanpatel
10 marca 2025 Knowledge Panel jest wyświetlany od teraz większym fontem. Oprócz tego pojawiły się poniesienia, że w tym elemencie pojawiają się także rozwijane odnośniki z wynikami z map.
Google increased font size of knowledge panel text.
— Punit (@Punit6008) March 7, 2025
CC: @rustybrick pic.twitter.com/EBuhebFzYf
10 marca 2025 Rand Fishkin opublikował na łamach bloga sparktoro.com wyjątkowe ciekawe badania wg. których Google w 2024 zanotowało ponad 20% wzrost liczby wyszukiwań w stosunku do poprzedniego roku. W treści badań znajdziemy również dane wskazujące na to, że Google otrzymuje około 373 razy więcej wyszukiwań niż ChatGPT. Całość materiału do przeczytania tutaj: https://sparktoro.com/blog/new-research-google-search-grew-20-in-2024-receives-373x-more-searches-than-chatgpt/
11 marca 2025 Google zaktualizowało dokumentację dotyczącą “manual actions” w przypadku nadużywania reputacji witryny. https://developers.google.com/search/docs/essentials/spam-policies?hl=pl#site-reputation
13 marca 2025 Rozpoczęło się wdrażanie March 2025 core update. https://status.search.google.com/incidents/zpmwuSwifjDjfrVdaZUx
17 marca 2025 Google zapowiedziało, że w tym roku Asystent Google zostanie na stałe zastąpiony przez Gemini. https://9to5google.com/2025/03/14/gemini-google-assistant-android-phones/
20 marca 2025 W shorcie na kanale Google Search Central, Martin Splitt przyznał, że jest przyznał, że mimo zaindeksowania strona może nie pojawiać sie w wynikach wyszukiwania. Jeśli użytkownicy nie przechodzą na daną stronę z wyników wyszukiwania, Google może ją z nich usunąć.
25 marca 2025 AI overviews zostały wdrożone w Polsce. https://blog.google/feed/were-bringing-the-helpfulness-of-ai-overviews-to-more-countries-in-europe/
27 marca 2025 Zakończyło się wdrażanie Google March 2025 Core Update. https://status.search.google.com/incidents/zpmwuSwifjDjfrVdaZUx