Google zredukowało listę słów kluczowych w Analityce Wyszukiwania. Dostępna jest ona w Search Console (wcześniej narzędzie to nosiło nazwę Google Webmaster Tools).

search

Większość użytkowników już od jakiegoś czasu w miejscu dawnego Search Queries w GSC, widzi opcję Search Analytics (Analityka Wyszukiwania). Nie byłby to jednak większy kłopot - gdyby nie fakt, że Google postanowiło ograniczyć liczbę danych dostępnych w narzędziu. Teraz prezentowanych jest jedynie pierwszych 999 słów kluczowych, które doprowadziły użytkowników do naszej strony.

Niektórzy uważają, że to dopiero początek ograniczeń i wspominają usunięcie listy haseł z Google Analytics (niesławne "not provided"). Czy w tym kierunku faktycznie podążą zmiany w Search Analytics? Miejmy nadzieję, że nie. I pocieszmy się faktem, że dzięki połączeniu kont GSC z Google Analytics, możemy uzyskać dostęp do przechowywanych przez 90 dni raportów, w których odszukać można większą ilość słów kluczowych niż prezentowane w Analityce Wyszukiwania 999 wyników. Widnieją one w zakładce "Zapytania", do której możemy się dostać klikając kolejno:

  • Pozyskiwanie
  • Optymalizacja witryn pod wyszukiwarek (SEO)

Zgromadzone tam dane łatwo wyeksportujemy do .csv albo .pdf, co ułatwi nam zapoznanie się z frazami (także tymi z "długim ogonem"), które skierowały użytkowników na naszą stronę.

Teraz pozostaje nam czekać na kolejny ruch Google. I nadzieja, że nie zostanie nam odebrana także wyżej opisana forma pozyskiwania danych dla zarządzanych przez nas stron.