Czynniki rankingowe w 2013 r.
Aktualności26 czerwca 2013
SearchMetrics opublikowało właśnie ranking czynników wpływających na pozycję w Google. Przed zapoznaniem się z nim należy mieć na uwadze, że został on opracowany na podstawie wyników w USA, a nie Polski. Trzeba również zwrócić uwagę na sposób, w jaki dane te zostały zebrane i przeanalizowane, ponieważ nie każdy z wymienionych tu czynników może faktycznie mieć jakikolwiek wpływ na ranking. W celu przygotowania zestawienia, wybrano kilkadziesiąt czynników i porównano ich obecność na stronach na wysokich pozycjach wraz z tymi, których pozycje były odległe.
Pełna analiza jest dostępna pod adresem http://www.searchmetrics.com/en/services/ranking-factors-2013/ a poniżej zamieszczamy graficzną prezentację rankingu.
Z analizy wynika, że największą wartość dla Google mają czynniki społecznościowe - charakterystyczne dla stron na wysokich pozycjach w Google sa wzmianki na Google+, Facebooku, Tweeterze, a nawet w serwisie Pinterest. Profil backlinków i czynniki on-site spadają na dalsze miejsca, jeśli chodzi o ich wpływ na ranking.
A co Wy sądzicie o takim sposobie analizy i rzetelności zaprezentowanych tu wyników?
Stare komentarze: 8
Warto zwrócić uwagę, ze liczba linków do witryny globalnie i liczba linków NOFOLLOW jest istotna :)
"Correlation does not imply causation" :)
Nie ma co zbytnio przykładać wagi do kolejności tych czynników. Np. to, że wysoką korelację ma liczba komentarzy na FB wcale nie musi oznaczać, że ten czynnik jest bezpośrednio uwaględniany w algorytmie. Duża liczba komentarzy oznacza popularną treść, wzbudzającą dyskusję, lub udostępnianą przez osoby popularne w społeczności. Google może mierzyć tę popularność za pomocą innych czynników.
Bardzo ciekawe zestawienie. Potwierdza się opinia z niemieckich for i blogów SEO, że w social media warto inwestować, mimo (przynajmniej mojej) awersji.
a wiecie może czy była aktualizacja PR ?
zastanawiają mnie te ujemne wartości może ktoś je wyjaśnić to H1 najbardziej?
@grześ
Jak dla mnie na pierwszy rzut oka dewaluacji ulega linkowanie oraz optymalizacja on site, czyli szpikowanie strony nagłówkami (w tym h1) i innymi elementami z semantyczną wartością. Czy tak faktycznie jest? Trzeba by to sprawdzić.
Szkoda że nie ma jeszcze informacji jak jaka wartość czynnika jest najbardziej optymalna lub czy które czynniki należy minimalizować/maksymalizować. Przykładowo % backlinks - ile jest najlepiej?
Dodatkowe informacje można znaleźć we wpisie http://blog.searchmetrics.com/us/2013/06/28/having-doubts-about-the-searchmetrics-us-google-ranking-factors-study/