Wyniki wyszukiwania w Google i ich rodzaje - część 2
Artykuły31 stycznia 2016
W ostatnim czasie Marta Gryszko prezentowała rodzaje wyników wyszukiwania w Google, a teraz czas na kontynuację tej serii wpisów.
1. Konto Twitter i ostatnie 2 wpisy z profilu
Dla niektórych zapytań (szczególnie brandowych) w wyszukiwarce pojawiają się coraz bardziej rozbudowane wyniki. Na zamieszczonym zrzucie możemy zauważyć wewnętrzną wyszukiwarkę serwisu opensuse.org oraz dodatkowych 6 linków do podstron.
Znajduje się tutaj również dość niestandardowy drugi wynik wyszukiwania, jest to oficjalne konto organizacji na Twitterze wraz z 2 ostatnimi wpisami.
2. Filmy w wynikach wyszukiwania
W przypadku odpowiednio zoptymalizowanego tytułu oraz opisu filmu, w połączeniu z jego odpowiednią popularnością, Google może wyświetlać filmy z serwisu YouTube w wynikach wyszukiwania. Filmy wyświetlają się zarówno w wynikach mobilnych, jak i desktopowych. Jest to urozmaicenie tradycyjnych wyników wyszukiwania.
Filmy z pewnością przyciągają oczy wyszukujących, dlatego warto aktywnie wykorzystywać YouTube jako kanał promocji swojej firmy, gdyż może on zagwarantować sporo dodatkowych odwiedzin.
3. Mapy w wynikach wyszukiwania – wyniki lokalne
Jeśli wyszukwamy frazę „nauka angielskiego” (zarówno w wersji mobilnej jak i wersji desktopowej) w wynikach wyświetlana jest mapa oraz 3 wybrane lokalizacje. Google umożliwia wykonanie połączenia do firmy prosto z wyników wyszukiwania. Wyniki dopasowane są tutaj do użytkownika w oparciu o jego lokalizację.
Mapa wraz z możliwością szybkiego kontaktu z 3 firmami wyświetlanymi bezpośrednio na pozostałymi wynikami wyszukiwania pokazuje, jak ważną rolę odgrywają mapy i miejsca Google.
Dochodzi tutaj do sytuacji, w ktorej Google w wynikach mobilnych jest wstanie zaprezentować 4 wyniki reklam, 3 wyniki map oraz box aplikacji. W tym wypadku dotarcie do naturalnych wyników wyszukiwania wymaga od użytkownika przewinięcia 3-4 wysokości ekranu smartfona.
4. Aplikacje bezpośrednio w wynikach wyszukiwania
Sklep Google Play przechodzi obecnie gruntowny remont, a Google już jakiś czas temu zaczęło indeksować aplikacje mobilne (o czym pisaliśmy tutaj). Bezpośrednio w wynikach wyszukiwania co raz częściej spotkać można dodatkowy box, który prezentuje trzy aplikacje najbardziej dopasowane do naszego zapytania oraz do naszego urządzenia (iOS i Android). Pozwala to na szybką instalację aplikacji.
5. Zakładka prezentująca aplikacje na Twój smartfon
Zarówno w wersji mobilnej jak i desktopowej (belka „Więcej”) pojawiła się zakładka „Aplikacje”, która prezentuje wyniki złożone tylko i wyłącznie z listy aplikacji powiązanych z wyszukiwanym zapytaniem. Istnieje możliwość sortowania wyświetlania według aplikacji darmowych, płatnych oraz tych o dowolnej cenie (wszystkich). Pozwala to na wygodne wyszukiwanie aplikacji bez konieczności odwiedzania np. sklepu Google Play.
6. Zdjęcie i informacje o rasie psa
Google stara się udostępnić użytkownikowi informacje jak najwygodniej i w możliwie najszybszy sposób. Dlatego, w przypadku kiedy na smartfonie wpiszemy „doberman”, to w wynikach wyświetli się informacja o tym, że jest to rasa psa wraz ze zdjęciem psa tej rasy. Poniżej dostępny jest kolejny box zawierający najważniejsze informacje na temat rasy.
Wyniki tego typu pozwalają na szybkie i wygodne uzyskanie konkretnych informacji bez potrzeby odwiedzania stron internetowych. Mamy również pewność, że wyświetlane dane są prawdziwe i rzetelne.
7. Rozbudowane informacje na temat klubu sportowego
Za przykład posłuży nam tutaj klub Arsenal F.C.
Jeśli na urządzeniu mobilnym, wpiszemy w wyszukiwarkę nazwę klubu bezpośrednio w trakcie meczu lub nieco po jego zakończeniu, Google pokaże nam obecny wynik meczu wraz z aktualną minutą spotkania, strzelców bramek oraz wynik poprzedniego spotkania drużyny:
Co ciekawe kilka godzin po zakończeniu spotkanie serpy wyglądają już nieco inaczej. Po wpisaniu nazwy klubu Google pokaże nam już 3 ostatnie wyniki drużyny. Dodatkowo czasami prezentowane są również skróty meczów (Arsenal - Burnley) z serwisu YouTube.
W dalszej części wynikow znaleźć można kolejny box, zawierający najważniejsze informacje na temat klubu oraz częsć pierwszego składu:
Jak zapewne zauważyliście, pierwszy box informacyjny posiada dodatkowy guzik „Mecze, wiadomości i tabele”. Jeśli klikniemy w strzałkę, zostaniemy przeniesieni na kolejny funkcjonalny ekran prezentujący najświeższe wiadomości na temat klubu, w tym jego terminarz i tabelę ligi, w której się znajduje:
Wszystko odbywa się bezpośrednio w Google bez opuszczania wyszukiwarki. Jest to niezwykle wygodny sposób na uzyskanie wszystkich istotnych informacji na temat Twojej ulubionej drużyny sportowej.
Z pewnością niektóre serwisy utracą sporą cześć ruchu z urządzeń mobilnych, ze względu na przesunięcie tradycyjnych wyników znacznie niżej.