Rozszerzenie wyników dla zapytań brandowych w Google
Artykuły10 sierpnia 2011
Od kilku miesięcy możemy zauważyć wsparcie dla fraz brandowych w wynikach wyszukiwania Google. Tak jak kiedyś liczba wyników w obrębie tej samej domeny była mocno ograniczona, tak teraz coraz częściej możemy zauważyć, że większość top 10 zajmuje ta sama domena.
W ostatnich dniach wprowadzono kolejną zmianę mającą na celu jeszcze większy nacisk na promowanie domen, co do których algorytm uzna, że są najlepszym wynikiem dla danego zapytania i którym postanowił przydzielić więcej linków witryn niż dotychczas. Przykładem mogą być nazwy serwisów lub firm, np. e-korepetycje. Tego typu wyników może być maksymalnie 12.
Podstrony widoczne w rozszerzonych wynikach wyszukiwania nie pokrywają się jak w pełni na razie z tymi widocznymi w panelu dla webmasterów w zakładce "Linki witryn". Być może pełna aktualizacja wymaga po prostu czasu.