Informacja: w dniu 15 marca 2016 r. w wyniku pomyłki wysłane zostały powiadomienia o nowym wpisie kierujące do tego posta. Przepraszamy za problem i zachęcamy do sprawdzenia najnowszych wpisów w naszej bazie wiedzy

Od jakiegoś czasu branża SEO podejrzewała wprowadzenie zmiany w jednym z algorytmów wyszukiwania. Podejrzenia skierowano głównie na dwa, najlepiej znane branży algorytmy, czyli Pingwina i Pandę. Początkowo Google nie chciało potwierdzić informacji o jakichkolwiek modyfikacjach, ostatecznie jednak koncern przyznał magazynowi Search Engine Land, że istotnie wprowadzono pewne zmiany. Nie dotyczyły one jednak ani Pingwina ani Pandy, ale ogólnego algorytmu oceniającego strony.

Pingwin i Panda

tym razem "ulubione zwierzaki Google" nie stały za spadkami stron w SERP

 

Nie udało się ustalić, co konkretnie zmieniono, ale jak zauważa Maciej Dobkowicz z SEMTEC, najbardziej w ostatnich tygodniach ucierpiały strony, które:

  • były ubogie w treść na stronie głównej;
  • posiadały niskiej jakości treść generowaną przez użytkowników;
  • były "przeładowane" reklamami typu pop-up;
  • były trudne w nawigacji;
  • zawierały zbyt dużą ilość linków wewnętrznych kierowanych do zbliżonych do siebie podstron;
  • umieszczały w serwisie nadmierną ilość materiałów video.

Przypominamy, że powyższe punkty są wyłącznie przypuszczeniami dotyczącymi powodu spadków witryn, jakie odczuła część Internautów. Google bowiem w dalszym ciągu nie podał żadnych konkretnych danych dotyczących zmian wprowadzonych w algorytmie.

źródło: https://www.semtec.pl/quality-update-google-potwierdza-zmiane-w-algorytmie/