W tym tygodniu rozpoczęła się 13 edycja konferencji I ❤ Marketing & Technology! Za nami pierwszy dzień w tematyce I ❤ social media. Relacja i spostrzeżenia poniżej.
W naszym zespole mamy możliwość śledzić konferencje w wersji online, każdy z nas miał wśród prelegentów swoich faworytów, a kilka prezentacji wzbudziło nawet żywą dyskusję. Ale do sedna! 
Podczas tego wydarzenia wystąpienie każdego z prelegentów trwało tylko 18 minut natomiast zostały zaprezentowane w bardzo przyjemny i ciekawy sposób, dający do myślenia. Poniżej zaprezentuję moje TOP 3 wystąpień z wczorajszego dnia.

Dagmara Pakulska: Potęga słów w social media

„Ludzie lubią liczby” to stwierdzenie, które najbardziej zapadło w pamięć z wystąpienia Dagmary Pakulskiej oraz informacja o tym, że każdego dnia człowieka zalewa aż 10 000 słów. I dokładnie takie liczby robią wrażenie na człowieku!
Teraz przedstawię kilka najważniejszy konstrukcji przyciągających użytkowników, o których mówiła Dagmara i z którymi nie sposób się nie zgodzić:
  • Najważniejsze słowo musi zostać przedstawione zawsze na początku postu, nigdy na końcu. 
  • Stawiajmy na eye-catchery, ale miejmy z tyłu głowy „co za dużo to niezdrowo”. 
  • Musimy pamiętać, żeby wartości liczbowe odzwierciedlać cyframi, z naciskiem na mocniejszą formę oraz nieparzyste końcówki. 
  • Nie zaśmiecajmy własnych postów słowami „śmieciami” oraz „papugami”. 
Na koniec wystąpienia Dagmara Pakulska zostawiła publiczność z cytatem Fryderyka Nietzsche: „Potrzebuję tylko kartki papieru i czegoś do pisania, a potem mogę wywrócić świat do góry nogami”.

Karolina Szabłowska: Livestream commerce: jak może zmienić oblicze sprzedaży w social media?

Karolina Szabłowska zaczęła swoje wystąpienie od przybliżenia publiczności terminu „Live commerce”. Wyjaśniając, że jest to transmisja live połączona z zakupem produktów oraz kontaktem z prowadzącym/moderacją. 
Zdaniem prelegentki na sukces live commerce składają się takie elementy jak: zespół, budżet, interakcja, „close the deal” i „one click UX”. 
Sprzedaż w social media w formie live streamingu wpływa na decyzje kupujących poprzez użycie specyficznych zwrotów: „limitowana oferta”, „wyjątkowa cena podczas live’u”. 

Michał Sadowski: Jak być szczęśliwym (korzystając z Social Media)?

Pomimo tego, że prezentacja Michała Sadowskiego była jedną z pierwszych, które mieliśmy okazję wysłuchać, wydaje się być dobrą klamrą podsumowującą cały dzień. 
Michał zwrócił uwagę na ważne problemy związane z obecnością w social media, podzielił się osobistymi doświadczeniami i wskazówkami, które mogą pomóc pozostać szczęśliwym, funkcjonując w social mediach. 
 
Dziś i jutro także uczestniczymy w wydarzeniu online, będziemy uważnie śledzić wystąpienia kolejnych prelegentów i zdawać relację. Spodziewajcie się kolejnych podsumowań I ❤ Marketing & Technology!