Google Analytics (GA) jest jednym z najpopularniejszych systemów statystyk umożliwiającym dogłębne analizy ruchu w serwisach. Search Console (SC) dostarcza również wiele użytecznych informacji na temat kondycji naszej witryny, prezentowane są tutaj jednak bardziej techniczne dane.

Od wielu już lat możliwe jest połączenie konta statystyk Google Analytics z domeną w Search Console, co pozwala na uzyskanie bardziej szczegółowych statystyk będących połączeniem tych dwóch narzędzi.

Google poinformowało, że obecna zakładka, której zawartość dostępna była dopiero po połączeniu GA z SC, zmieni swoją nazwę z „Search Engine Optimization” na „Search Console” oraz zostanie przebudowana.

ga i gsc
Stary widok zakładki w polskiej wersji językowej

Oprócz zmiany nazwy, zakładka zostanie rozbudowana i przebudowana. Pozwoli to na wyświetlanie większej ilości informacji w jednym, bardziej rozbudowanym raporcie, który łączył będzie dane z Google Analytics oraz Search Console. O to zrzut nagłówków raportu z nowej zakładki, z wyszczególnieniem nagłówków danych pobieranych z GA i SC:

nowe nagłówki
Prezentacja widoku raportu łączącego w raporcie dane z Google Analytics i Search Console, źródło

Nowa zakładka zostanie podzielona na 4 nowe sekcje:

  • 3 z nich prezentować będą dane łączone w oparciu o GA i SC - będą to zakładki dot.: Landing Page, krajów i urządzeń.
  • 4 z nich dotyczyć będzie danych o zapytaniach, po których użytkownicy trafiają do serwisu i prezentować będzie informacje w tradycyjny, stary sposób.

O to zrzut prezentujący nową, przebudowaną zakładkę zawierającą informacje i dane dla raportu Landing Page:

landing page
Prezentacja widoku Landing Page, zawierającego dane z Google Analytics i Serach Console,  źródło

Nowe raport pozwolą na wygodniejszą analizę stron, ich ctrów i widoczności w wyszukiwarce.

Aktualizacja będzie stopniowo pojawiać się na wszystkich kontach Google Analytics, a w ciągu kilku najbliższych tygodni powinna być już dostępna dla wszystkich użytkowników.

Należy pamiętać, że aby z niej skorzystać konieczne jest powiązanie konta domeny Google Analytics z tym z Search Console.

Źródło: http://analytics.blogspot.com/2016/05/deeper-integration-of-search-console-in.html