Google wprowadza karty rozszerzone dla mobilnych wyników wyszukiwania
Aktualności20 maja 2016
17 maja Google oficjalnie dodało zakładkę kart rozszerzonych (z ang. rich cards) do panelu Search Console, umożliwiając tym samym ich wdrażanie w serwisach internetowych przez webmasterów.
Karty rozszerzone są kolejnym poziomem mikrodanych korzystających z oznaczeń schema.org. Pozwalają one na oznaczenie treści dla robotów wyszukiwarek, co może przyczynić się do ich lepszej prezentacji w wynikach wyszukiwania. O to zrzut przedstawiający ewolucję wyników wyszukiwania dla karuzel w wynikach mobilnych. Zrzut przedstawia historię zmian od standardowych wyników po wyniki z kartami rozszerzonymi:
Źródło zdjęcia: Blog webmasterów Google
Karty rozszerzone pozwalają na lepszą prezentację treści niezależnie na wszystkich urządzeniach. Na chwilę obecną są one jednak wyświetlane tylko dla dwóch typów zapytań: przepisów i filmów w mobilnej wersji wyników Google.com. Większa liczba urządzeń oraz typów zostanie wprowadzona w niedalekiej przyszłości.
Jak widać na zrzucie, w kartach rozszerzonych prezentujących przepisy zrezygnowano zupełnie z opisów na rzecz dużych zdjęć produktów.
Nowa zakładka poświęcona kartom roszerzonym w Search Console pozwala na wygodne śledzenie statystyk indeksacji oraz poprawności wdrożenia tej funkcjonalności w serwisie.
Źródło zdjęcia: Blog webmasterów Google
Szczegółową dokumentację znaleźć można pod adresem: https://developers.google.com/search/docs/guides/search-features
Poprawność wdrożenia kart rozszerzonych sprawdzić można w narzędziu do testowania danych strukturalnych Google: https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/
Wszelką pomoc uzyskać można na forum webmasterów.
Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2016/05/introducing-rich-cards.html
Stare komentarze: 1
Dajcie w końcu większą czcionkę ;)