W ostatnim czasie użytkownicy SeoStation mieli okazję wziąć udział w ankiecie dot. sposobów zarządzania swoją pracą. Otrzymaliśmy wiele wyczerpujących odpowiedzi – poniżej prezentujemy skrótowe wyniki ankiety.

Zdecydowana większość respondentów uznała, że nie ma jednego, najlepszego narzędzia do zarządzania pracą SEO-wca. Zwracano uwagę, że specyfika SEO nie pozwala „zamknąć się” w jednym narzędziu. Z tego względu pozycjonerzy korzystają z różnych programów do zarządzania projektami, analizy linków, audytów stron, monitoringu pozycji, monitoringu mediów, zarządzania kampaniami marketingu szeptanego i innych.

Po jakie narzędzia organizujące pracę najchętniej sięgają pozycjonerzy? W czołówce znalazły się:
Trello, todoist.com, JIRA, Wunderlist, Asana, OneNote, Google Docs, Google Kalendarz, Excel.
W zestawieniu pojawił się też stary dobry notatnik i terminarz.

Wśród pozycjonerów jest wiele osób, które mają bardzo sprecyzowane oczekiwania wobec funkcjonalności jakie powinno mieć narzędzie służące do zarządzania zadaniami SEO-wca. Respondenci zwracali uwagę na rolę indywidualnego dopasowania wyglądu strony, oceny pracy pod kątem zasobów włożonych w dany projekt, możliwości dzielenia się zapiskami z zespołem, a nawet kolorów w oznaczaniu notatek.

Dziękujemy, że podzieliliście się z nimi swoimi opiniami!

Wyniki konkursu

Naszym zdaniem najciekawszej odpowiedzi na pytanie konkursowe, związane z opisem idealnego narzędzia  do zarządzania pracą SEO-wca, udzielił Pan Bartek. Jego narzędzie umożliwiałoby, m.in.: personalizację wyglądu, grupowanie danych wg własnych potrzeb, tworzenie i przydzielanie rozbudowanych list zadań, integrację z innymi narzędziami SEO i marketingowymi, wysyłanie alertów, przypomnień.

Gratulujemy!