Organizacja pracy SEO-wca - wyniki ankiety
Raporty20 stycznia 2016
W ostatnim czasie użytkownicy SeoStation mieli okazję wziąć udział w ankiecie dot. sposobów zarządzania swoją pracą. Otrzymaliśmy wiele wyczerpujących odpowiedzi – poniżej prezentujemy skrótowe wyniki ankiety.
Zdecydowana większość respondentów uznała, że nie ma jednego, najlepszego narzędzia do zarządzania pracą SEO-wca. Zwracano uwagę, że specyfika SEO nie pozwala „zamknąć się” w jednym narzędziu. Z tego względu pozycjonerzy korzystają z różnych programów do zarządzania projektami, analizy linków, audytów stron, monitoringu pozycji, monitoringu mediów, zarządzania kampaniami marketingu szeptanego i innych.
Po jakie narzędzia organizujące pracę najchętniej sięgają pozycjonerzy? W czołówce znalazły się:
Trello, todoist.com, JIRA, Wunderlist, Asana, OneNote, Google Docs, Google Kalendarz, Excel.
W zestawieniu pojawił się też stary dobry notatnik i terminarz.
Wśród pozycjonerów jest wiele osób, które mają bardzo sprecyzowane oczekiwania wobec funkcjonalności jakie powinno mieć narzędzie służące do zarządzania zadaniami SEO-wca. Respondenci zwracali uwagę na rolę indywidualnego dopasowania wyglądu strony, oceny pracy pod kątem zasobów włożonych w dany projekt, możliwości dzielenia się zapiskami z zespołem, a nawet kolorów w oznaczaniu notatek.
Dziękujemy, że podzieliliście się z nimi swoimi opiniami!
Wyniki konkursu
Naszym zdaniem najciekawszej odpowiedzi na pytanie konkursowe, związane z opisem idealnego narzędzia do zarządzania pracą SEO-wca, udzielił Pan Bartek. Jego narzędzie umożliwiałoby, m.in.: personalizację wyglądu, grupowanie danych wg własnych potrzeb, tworzenie i przydzielanie rozbudowanych list zadań, integrację z innymi narzędziami SEO i marketingowymi, wysyłanie alertów, przypomnień.
Gratulujemy!
Stare komentarze: 2
Może by ktoś stworzył ogolno dostępne i dedykowane narzędzie do pracy nad projektami dla SEO'wca. Tego jeszcze nie ma na polskim rynku. Najlepiej instalowany na PC pod Windows, bo raczej w wersji webowej może nikt nie chcieć się dzielić swoimi danymi. ; -)
Obecnie sama używam i nawet daje radę, program tzw. organizer: "EssentialPIM Pro".
Osobiście używam do projektów SEO nasz polski system do zarządzania zadaniami "Nozbe". Oprócz tworzenia projektów, list to do, można również synchronizować notatki z np. Evernote, czy pliki z Dropbox. Jest również integracja z kalendarzem Google, Dyskiem Google.
I co najważniejsze, sam system Nozbe jest bardzo przejrzysty. W listach zadań nie buduje się struktury drzewa, tylko każde zadanie jest jedno pod drugim. To pomaga w szybki sposób realizować każde zadanie. Jeżeli natomiast mamy pilne rzeczy do wykonaniawykonania, można je oznaczyć gwiazdką lub tagami.
Pozdrawiam,
Tomasz