Kilka dni temu miejsce miała konferencja Google Performance Summit 2016, na której Babak Pahlavan zaprezentował działanie asystenta danych umożliwiającego obsługę Google Analytics głosem.

Dzięki asystentowi głosowemu wyszukiwanie danych i statystyk w GA nie będzie wiązać się już z koniecznością klikania i ręcznego filtrowania wyników. Wystarczy zapytać asystenta o np. „jaki produkt sprzedający się najlepiej”, czy „jaki mieliśmy ruch organiczny w maju”, a asystent sam wyszuka i przedstawi nam w ciągu kilku sekund odpowiedź.

GSM 2016 rozmowa z Google Analytics
Źródło zdjęcia / wideo pokazujące system w akcji dostępne jest pod adresem: https://twitter.com/dannysullivan/status/735153806736916480

Warto wspomnieć również, że na GPS 2016 Google poinformowało również o kolejnych zmianach w Google Adwords, a dokładnie reklam. Nagłówek reklam powiększony zostanie z 25 do 30 znaków. 2 linijki tekstu (po 35 znaków każda) reklamy zamieni się w jedną o długości 80 znaków.

Źródło: http://marketingland.com/google-tell-me-my-analytics-178508