Co w serpach piszczy #3
Aktualności11 kwietnia 2017
Podobne produkty w Google Grafika
Google wdraża nową funkcjonalność w Google Grafika na urządzeniach mobilnych. Podczas wyszukiwania zdjęcia np. torebki, po kliknięciu w jego szczegóły Google prezentuje nową karuzelę, zawierającą podobne produkty.
Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie, szczególnie dla branży odzieżowej. Od teraz oprócz oglądania zdjęć, będziemy mogli bardzo wygodnie przejść z wyszukiwarki grafik bezpośrednio do karty produktowej w sklepie oferującym dany produkt. Możecie zobaczyć to na żywo wpisując na urządzeniu mobilnym "designer handbags" a następnie klikając w zdjęcie produktu.
Aby pojawiać się w karuzelach produktów polecanych koniecznie należy oznaczyć produkty w swoim sklepie przy pomocy danych strukturalnych, np. z schema.org - Product.
Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2017/04/similar-items-rich-products-feature-on.html
Submit URL dostępne bezpośrednio w wyszukiwarce Google
Jak zapewne każdy seowiec wie, Google udostępnia narzędzie pozwalające na szybszą indeksację adresów URL. Obecnie swoje URL'e można było zgłaszać tutaj: https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url
Naman Dwivedi za pośrednictwem swojego Twittera udostępnił zrzut ekranu, w którym Google umożliwiło mu zgłoszenie adresu URL bezpośrednio z wyników wyszukiwania. Formularz zgłoszenia pojawił się po wpisaniu słów "submit URL to Google".
źródło: Naman Dwivedi Twitter
Mi osobiście nowa opcja zgłaszania adresów jeszcze się nie pojawia, ale być może trzeba poczekać na to jeszcze parę dni.
Indeksowanie strony w narzędziu do testowania optymalizacja mobilnej
Indeksacja serwisu jest od niedawna dostępna również w narzędziu "Test optymalizacji mobilnej" - testującym dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych.
Po przeprowadzeniu badania optymalizacji, serwis można zgłosić do Google bezpośrednio z karty wyniku testu poprzez kliknięcie w "Prześlij do Google":
Przycisk ten działa zaskakująco sprawnie, zgłoszona przeze mnie strona pojawiła się w indeksie zaledwie po kilkunastu sekundach. Należy jednak tutaj doliczyć czas oczekiwania na wykonanie analizy przez narzędzie. W przypadku starego narzędzia do zgłaszania stron do indeksu, indeksacja czasami trwa nawet kilkadziesiąt minut.