Co w serpach piszczy #4
Aktualności26 czerwca 2017
Direct Answers i testy Google
Direct answers, czyli odpowiedzi na zapytania lub definicje prosto w Google. Szerzej o nich przeczytać można tutaj.
Obecna zasada działania tych dodatkowych „boksów” jest dość prosta. Użytkownik po wyszukaniu zapytania, oprócz tradycyjnych wyników wyszukiwania dostaje jeden dodatkowy wynik na tzw. „pozycji zero”. Jest to dodatkowy boks z odpowiedzią / definicją prosto w Google, bezpośrednio na wszystkimi wynikami:
Obecnie w tzw. „pozycji zero” umieszczana jest jedna ze stron w top10. Oznacza to, jeśli uda nam się tam wskoczyć, wyświetlimy się o jeden dodatkowy raz. Niestety, wkrótce może się to zmienić.
Jak podaje searchengineland.com Google testuje rozwiązanie, w którym strona obecna na „pozycji zero” nie pokaże się po raz drugi w top10. Jeśli testy wypadną pozytywnie, mogą wejść w życie. A wszyscy, którzy walczyli o obecność w Q&A stracą jeden dodatkowy wynik...
EMOJI w wynikach wyszukiwania, sposób na większy CTR
EMOJI to mówiąc najprościej „emotikonki”, które możesz pokazać użytkownikom w wyszukiwarce Google. Możliwe jest ich wyświetlanie w title oraz meta name=”description” stron.
Wdrożenie EMOJI w serwisie jest stosunkowo proste, a może znacząco wyróżnić Twoją stronę oraz podnieść jej współczynnik kliknięć (CTR). O to jak prezentują się EMOJI w Google (wystarczy wpisać "EMOJI"):
Mnie samemu nie udało uzyskać się EMOJI w title, natomiast z powodzeniem zaimplementowałem je w opisie serwisu:
Jak wdrożyć EMOJI w Wordpresie
Wdrożenie EMOJI w Wordpressie jest niezwykle proste. Potrzebujemy tylko Wordpressa i wtyczki SEO by Yoast.
Aby dodać do opisu podstrony EMOJI, wystarczy wybrać odpowiednią ikonkę ze strony http://www.iemoji.com/ lub http://getemoji.com/, następnie wejść w jej szczegółowe informacje np.: http://www.iemoji.com/view/emoji/1087/smileys-people/speaking-head-in-silhouette i skopiować jej kod lub samą ikonkę z pola „Characters In Input” (dla WP polecam ikonkę).
W kolejnym kroku wystarczy wkleić skopiowany kod lub ikonkę emoji w polu na meta description wtyczki SEO by Yoast, w edycji interesującej nas podstrony.
Po zapisaniu zmian EMOJI powinny pojawić się w kodzie źródłowym serwisu:
* Aby przyśpieszyć reindeksację podstrony można pobrać i zrenderować ją w Search Console ;). EMOJI powinny pojawić się w meta description do kilku godzin od ponownego pobrania.
Tego typu zabieg uatrakcyjni opis Twojej stron i z pewnością zwróci uwagę użytkowników. Szczególnie ze względu na to, że w Polskich wynikach wyszukiwania bardzo mało tego typu rzeczy :).
Szczegółowe informacje na temat wdrożenia EMOJI na różne sposoby oraz w innych systemach znajdziecie tutaj: https://www.searchenginejournal.com/add-emojis-title-tags-meta-descriptions-wordpress/131762/