O ogromnym potencjale Content Marketingu, także w procesie pozycjonowania stron, pisano już nieraz; dziś chcielibyśmy się skupić na konstruowaniu dobrych i użytecznych treści Content Marketingowych, które jednocześnie wspomagają działania SEO.
 

Tworzenie nagłówków
 

Nagłówek to jedna z bardziej istotnych kwestii w tworzeniu treści reklamowych; musi być na tyle interesujący, aby zachęcać do kliknięcia w materiał, a także stanowić kombinację odpowiednio dobranych fraz kluczowych, aby zyskać wysoką pozycję w przeglądarce. Jak skonstruować nagłówek uwzględniający generowanie ruchu?
 
Keywords (KW) - te dobrane w nagłówku powinny mieć od około 280 wyszukań miesięcznie do 800. Frazy przekraczające liczbę 1000 wyszukań miesięcznie będą ciężkie do wypozycjonowania wpisu ze względu na silną konkurencyjność.
Forma - nagłówek, który dobrze wybije się między wynikami wyszukiwania, powinien mieć formę pytania. Taki będzie również trafiał w preferencje użytkowników, którzy często wpisują pytania odnoszące się do swoich potrzeb w okno wyszukiwarki - i tym potrzebom należy wyjść naprzeciw.

Dobrze wypadają wszystkie instruktaże typu:
KW jak zrobić
KW krok po kroku
KW instruktaż/tutorial
Jak zrobić KW
KW poradnik dla początkujących
 
Atrakcyjne kombinacje fraz kluczowych można uzyskać także z pomocą narzędzia Google Suggest lub Ubersuggest. Pomagają one stworzyć wiele wariantów fraz z pytaniem, które mogą być także wykorzystane, jako podtytuły w treści, np. “gdzie kupić/znaleźć/dostać/ KW”, albo “jak/gdzie/kiedy/po co KW”. 

Grafika 1: Podpowiedzi od Google.
 
Google Suggest
 
Grafika 2: Narzędzie Ubersuggest.
 
Ubersuggest
 
Research - należy sprawdzić, jakie strony, artykuły i poradniki pojawiają się obecnie w top10 i top20 w SERPach. Na tej podstawie można zweryfikować, czy dobór KW do tematyki jest właściwy oraz czego oczekują użytkownicy, co pozwala na dokonanie korekty lub zatwierdzenia swojego nagłówka.
 

Treść
 

Konstrukcja samej treści Content Marketingowej, jeśli ma pracować także na pozycję w SERPACH, musi także zawierać odpowiednio zoptymalizowaną kombinację słów kluczowych. Główna fraza, użyta w tytule, powinna się powtórzyć w pierwszych stu znakach, w formie nieodmienionej - podobnie jak w klasycznej optymalizacji witryn internetowych.
Następnie w formie odmienionej i nieodmienionej, trzeba ją powtórzyć, aby stanowiła około 1% całości; jest to ilość, która zapewnia właściwą optymalizację i wybicie materiału pomiędzy innymi publikacjami na dany temat. Ze względu na aktualizację algorytmów Pingwin i Panda, optymalizacja jest obowiązkowym i kluczowym punktem jakichkolwiek działań pozycjonujących. 
 
Badania wskazują, że jeśli do testu jest dodany materiał video, całość jest trzy razy częściej udostępniana przez użytkowników; sam fakt urozmaicenia treści w ten sposób nie podnosi jej jakości, lecz pomaga wydłużyć jej time-on-site. Z punktu widzenia SEO jest to bardzo istotny czynnik. 
 
Istotne jest także dbanie o formę przedstawianej treści - użytkownicy lubią zróżnicowane akapity, podtytuły, listy i wypunktowania. Jednolity tekst ich zniechęca i przyczynia się do porzuceń strony - w niemal 30% przypadków (porzucenia w sklepach online mają inne przyczyny).
Ilość prezentowanego tekstu ma również wpływ na pozycję i widać jej przełożenie na zaangażowanie użytkowników. Treści, które mogą liczyć na wielokrotne polubienia i udostępnianie, powinny liczyć powyżej 1500 znaków. Analizy SerpIQ pokazują, że najpopularniejsza wyszukiwarka, Google, daje pierwszeństwo tekstom, których liczba znaków przekracza 2000 znaków (pomijając w tej chwili pozostałe parametry).
 
Niemniej kluczem do sukcesu pozostaje wysoka jakość treści, bo sama jej objętość nie jest w stanie “się obronić”. Specjaliści SEO zauważają też tendencję, że publikacje tekstów dobrze wpływają na pozycjonowanie fraz typu long-tail, które są zwykle trudne do wybicia i ciężko je odpowiednio dobrać.
 

Atrakcje
 

Aby treść Content Marketingowa wykonała swoją rolę, także pod kątem SEO, należy dać jej szansę zaistnieć i “pokręcić się” w sieci. Do tego potrzebne jest przede wszystkim udostępnienie zajawki zachęcającej do wejścia na stronę i dalszego czytania na profilach social media - to na nich obecnie generuje się prawdziwy ruch.

Facebook posiada obecnie 1,6 miliarda użytkowników, co daje praktycznie nieograniczoną ilość udostępnień i konwersji. Długi i rozbudowany tekst, urozmaicony dodatkowo materiałem video, i grafikami daje też możliwość umieszczenia w nim większej ilości linków i odnośników. W rozbudowanej treści, odpowiednio dodane, powiązane tematycznie linki wyglądają naturalnie i nie narażają witryny na kary ze strony wyszukiwarki. Jednocześnie użytkownik jest zadowolony, bo otrzymuje komplet informacji odnośnie danego tematu. 
 
Badania pokazują, że użytkownicy spędzają 47% swojego czasu w sieci na stronach z ciekawymi treściami. Naszym zadaniem jest dostarczyć im tych treści w najlepszy możliwy sposób. Potencjał, jaki posiada Content Marketing jest ogromny, nic dziwnego zatem, że jest wykorzystywany do promocji marek, witryn i produktów. Umiejętnie użyty idealnie uzupełnia SEO, nadając mu nowy wymiar.
 
logo high interactivity