Czym jest Neural Matching i jak wpłynie na trafność wyników
Aktualności27 września 2018
W tym tygodniu (a dokładnie dzisiaj, 27 września) Google świętuje swoje 20-te urodziny i z tej okazji Danny Sullivan podzielił się nowinkami na swoim Twitterze. Najciekawszą informacją wydaje się być Neural Matching.
Danny podzielił się informacją, że Google dąży do coraz lepszego zrozumienia synonimów, a co za tym idzie, wyświetlaniem bardziej trafnych i precyzyjnych wyników wyszukiwania. Metoda „Neural Matching” ma za zadanie jeszcze lepiej łączyć słowa oraz frazy do adekwatnych tematów, co Sullivan określił mianem „Super synonimów”. Jest to niezwykle istotne, ponieważ według Dannego wyszukiwane frazy są często sformułowane inaczej niż trafne odpowiedzi.
Nie jest to pieśń przyszłości, ponieważ Google stosuje dopasowanie tego typu już od kilku miesięcy, a efekty są zauważalne w około 30% wyszukiwania. Szymon Słowik z Takaoto dopytał czy wymienione 30% dotyczą globalnych wyników wyszukiwania, czy jedynie Stanów Zjednoczonych i wiemy już, że zmiana dotyczy wyników globalnych.
Ogłoszono również kilka nowych funkcji i zmian, m.in. Activity Cards oraz Collection Cards.
- Activity Cardspojawią się w wynikach wyszukiwania jeszcze w tym roku i będą przypominać o tym, co wyszukiwaliśmy dawniej, ukazując zakładki z wcześniejszymi wynikami i stronami, które odwiedziliśmy;
- Collection Cards, które już tej jesieni mają zagościć na wszelakich nośnikach, a które mają na celu uporządkowanie historii odwiedzanych stron w razie chęci zajrzenia do nich ponownie później. Na podstawie zakładek innych użytkowników, Google zasugeruje odbiorcom dopasowane treści.
Z pozostałych nowości, Google zreorganizuje sposób, w jaki wyświetla wyniki wyszukiwania, Google Feed zmieni nazwę na Google Discover, a ulepszony Knowledge Graph jeszcze lepiej zrozumie całe wątki wyszukiwanych treści.
Więcej informacji na oficjalnym blogu Google i Twitterowym profilu Danny Sullivana: