DuckDuckGo coraz popularniejszy
Aktualności16 października 2018
W ubiegłym tygodniu, wyszukiwarka DuckDuckGo ogłosiła za pośrednictwem Twittera, że liczba zapytań w ciągu jednego dnia przekroczyła 30 milionów. Rekord padł w poniedziałek, 8 października.
Wynik, w porównaniu do liczonej w miliardach ilości dziennych zapytań w Google, nie jest imponujący. Co więcej, udział w światowym rynku DuckDuckGo to zaledwie 0,17% (Google - 77%). Jednakże, twórca wyszukiwarki, Gabriel Weinberg ma powody do radości, ponieważ wzrost zainteresowania ich usługą jest imponujący.
Czym różni się wyszukiwarka DuckDuckGo od Google?
Zgodnie z głównym hasłem usługi to „Wyszukiwarka, która cię nie śledzi”. W przeciwieństwie do amerykańskiego giganta lub jemu podobnym (Bing, Yahoo), DuckDuckGo nie gromadzi danych na temat użytkowników korzystających z ich usługi (niezależnie czy to tryb standardowy czy incognito), oraz nie udostępnia ich reklamodawcom.
DuckDuckGo ewidentnie korzysta na aferze Cambridge Analytica oraz wycieku danych niemal 500 000 profili użytkowników Google +. Wszechobecne reklamy mogą spowodować przyrost użytkowników zainteresowanych wyłącznie usługę wyszukiwania pozbawioną następstw w postaci spersonalizowanych reklam.
Zapewne pozycja Google pozostanie niezagrożona w najbliższych latach, ale to nie znaczy, że tak pozostanie już na zawsze.
Czy i jak coraz większa liczba użytkowników DuckDuckGo wpłynie na SEO?
źródło: https://searchengineland.com/duckduckgo-reaches-30-million-queries-per-day-306649