Google testuje nowy wygląd map, a John Mueller zdradza wpływ recenzji na ranking
Aktualności3 lutego 2016
Nowy wygląd map Google
Od kilku dni w Google.com zauważyć można zmiany w sposobie wyświetlania wyników zawierających mapy. Google, dla niektórych zapytań lokalnych ukrywa w serpach gwiazdki ocen i wyświetla litery ułatwiające identyfikację wizytówek poniżej mapy na samej mapie:
Zapytanie: Barbers in New York w Google.com
Litery były obecne w mapach jakiś czas temu, jednak Google zdecydowało się na ich usunięcie. Obecnie prezentowane są one tylko dla niektórych zapytań lokalnych, co może wskazywać na testy. Być może niedługo znikną lub zaczną pojawiać się w większej ilości zapytań.
John Mueller zdradza jaki wpływ na pozycje mają recenzje
Na hangoucie, który odbył się w ostatni weekend John Mueller został zapytany o to, czy liczba recenzji może być czynnikiem rankingowym używanym do ustalania pozycji stron internetowych.
John odpowiedział, że recenzje nie są czynnikiem rankingowym jeśli chodzi o tradycyjne wyniki wyszukiwania. Zaznaczył jednak, że inaczej może być przypadku wyników lokalnych, a więc m.in. map. Dodał również, że recenzje czy opinie zamieszczone na Twojej stronie internetowej są treścią, którą Google może wykorzystać i wyświetlić w serpach, a dodatkowo uwzględnić ją jako czynnik rankingowy.
Oryginalna treść zapytania i odpowiedzi:
Pytanie:
Is the number of reviews a ranking factor? Assuming all other aspect are the same, would a website with 100 reviews be considered of higher quality then one with only 10 for the same object? If so, how would one implement that value best ? Structured data?
Odpowiedź:
With regards to web search, as far as I know, no. Reviews is not a ranking factor.
It might be different with local but with web search, that’s not a ranking factor.
On the other hand, if these reviews are on your pages than that might be content that we can pick up, that we can show in search, and use as a ranking factor.
Cały hangout: https://www.youtube.com/watch?v=4FkSZIW6d48
Stare komentarze: 5
Opinie dodawane są przy wizytówce, a recenzje o co chodzi? I drugie umieszczone na stronie znaczy jak?
Google stale coś zmienia i jest to wspaniałe podejście do tworzenia ale jest to też wielki biznesowy błąd.
Ludzie takie zmiany oceniają krytycznie, gdyż każda najmniejsza zmiana powoduje zmiany w toku aktualizacji i w procesie odbioru przez samego zainteresowanego a to strata czasu. Osobiście tego doświadczam.
Przykład G+
To co wyprawia z tą aplikacją Google świadczy o tym dobitnie.
Zamiast więcej użytkowników widzimy ich co raz mniej.
Chodzi o wpływ opinii (czyt. recenzji) i ich ilości w Google+, które pisać można dla miejsc i map. Być może słowo "recenzje" wprowadza tutaj faktycznie w błąd.
Co do 2 części, również chodzi o opinie/recenzje, ale już te które zamieścić można bezpośrednio na swojej stronie.
Czy wg Was Google jeszcze sprawdza author rank tych opini? Wg mnie musi, bo tak to fakekonta mozna zakladac
zdarza się ze w mapach są firmy bez opinii a te z opiniami siedzą niżej. Więc możliwe ze sprawdza.