Google testuje wygląd SERPów związanych z podróżowaniem
Aktualności10 lutego 2016
Google testuje nowy wygląd wyników wyszukiwania dla zapytań związanych z podróżowaniem. W przypadku wpisania fraz typu „where to go in russia” (co odwiedzić w Rosji) użytkownicy dostają nowy box przedstawiający najpopularniejsze atrakcje i miejsca warte odwiedzenia w Rosji wraz z ceną biletu lotniczego i noclegu.
Źródło: searchengineland.com
Bezpośrednio poniżej dwóch pierwszych atrakcji prezentowany jest niebieski guzik, który po kliknięciu rozwija listę kolejnych atrakcji i miejsc.
W przypadku kliknięcia w wybrane miejsce podróży użytkownik dostaje na swoim smartfonie szereg przydatnych boxów, zaczynając od zdjęcia danego miejsca i jego krótkiego opisu i znaki charakterystyczne:
Źródło: searchengineland.com
Po dane takie jak cena i czas lotu, hotele wraz z cenami za noc, restauracje w danej lokalizacji czy informacje na temat klimatu:
Źródło: searchengineland.com
Poniżej dostępne są najpopularniejsze filmy oraz inne polecane miejsca:
Źródło: searchengineland.com
Na samym dole znajduje się szary button umożliwiający powrót do wyników wyszukiwania – jego umiejscowienie na samym końcu może być niewygodne dla użytkowników chcących szybko powrócić do wyników wyszukiwania.
Omawiany wygląd wyników jest najprawdopodobniej testem nowych funkcjonalności. Wyniki te mogą być bardzo użyteczne i przyjazne dla osób, które chcą faktycznie udać się np. do Rosji. Jeśli jednak ktoś szuka informacji i raczej oczekuje tradycyjnych stron internetowych, to po wejściu w szczegóły lokalizacji może być nieco zagubiony ze względu na dużą ilość informacji.
Stare komentarze: 1
Nasuwa się jeden wniosek - chcesz się reklamować w internecie musisz płacić Google. Dotyczy to coraz większej grupy branż