Google testuje nowy wygląd wyników wyszukiwania dla zapytań związanych z podróżowaniem. W przypadku wpisania fraz typu „where to go in russia” (co odwiedzić w Rosji) użytkownicy dostają nowy box przedstawiający najpopularniejsze atrakcje i miejsca warte odwiedzenia w Rosji wraz z ceną biletu lotniczego i noclegu.

Źródło: searchengineland.com

Bezpośrednio poniżej dwóch pierwszych atrakcji prezentowany jest niebieski guzik, który po kliknięciu rozwija listę kolejnych atrakcji i miejsc.

W przypadku kliknięcia w wybrane miejsce podróży użytkownik dostaje na swoim smartfonie szereg przydatnych boxów, zaczynając od zdjęcia danego miejsca i jego krótkiego opisu i znaki charakterystyczne:

Źródło: searchengineland.com

Po dane takie jak cena i czas lotu, hotele wraz z cenami za noc, restauracje w danej lokalizacji czy informacje na temat klimatu:

Źródło: searchengineland.com

Poniżej dostępne są najpopularniejsze filmy oraz inne polecane miejsca: 

Źródło: searchengineland.com

Na samym dole znajduje się szary button umożliwiający powrót do wyników wyszukiwania – jego umiejscowienie na samym końcu może być niewygodne dla użytkowników chcących szybko powrócić do wyników wyszukiwania.

Omawiany wygląd wyników jest najprawdopodobniej testem nowych funkcjonalności. Wyniki te mogą być bardzo użyteczne i przyjazne dla osób, które chcą faktycznie udać się np. do Rosji. Jeśli jednak ktoś szuka informacji i raczej oczekuje tradycyjnych stron internetowych, to po wejściu w szczegóły lokalizacji może być nieco zagubiony ze względu na dużą ilość informacji.

Źródło: http://searchengineland.com/google-revamps-travel-search-queries-almost-making-web-results-irrelevant-241784