Na blogu dla developerów Google pojawił się wpis, w którym Google informuje, że 26 lipca 2021 r. rozpoczęto wdrażanie aktualizacji algorytmu odpowiedzialna za zwalczanie linków, w tym tych określanych jako SPAM. Aktualizacja zostanie w pełni wdrożona w przeciągu najbliższych dwóch tygodni.

We wspomnianym wpisie Google zwraca nam uwagę na pozyskiwanie linków w formie linków affiliacyjnych oraz linków sponsorowanych i postów gościnnych, które łamią ogólne zasady pozyskiwania linków.

Google przypomina o używaniu odpowiednich atrybutów rel="" dla tego typu linków: https://developers.google.com/search/docs/advanced/guidelines/qualify-outbound-links. W szczególnie z serwisów affiliacyjnych, gdzie wg. Google wszystkie linki tego typu powinny zostać oznaczone przez rel="sponsored".

Jednocześnie we wpisie możemy przeczytać, że w większości przypadków algorytm skutecznie ignoruje linki z miejsc, które algorytm określi jako spam. W niektórych przypadkach, witryny łamiące zasady pozyskiwania linków, w tym ich publikowania, mogą zostać ukarane karami ręcznymi lub algorytmicznymi!

Google nawiązuje również do linków z artykułów sponsorowanych i postów gościnnych, gdzie ponownie przypomina o stosowaniu odpowiednich oznaczeń linków (rel) dla takich typów linków.

Z informacji wynika, że aktualizacja skupia się na serwisach pozyskujących takie linki oraz serwisach, które takie linki publikują. Możliwe, że dotknie ona również wielu innych miejsc i metod pozyskiwania linków. Właścicielom stron Google zaleca ponowne zapoznanie się z wytycznymi:  https://developers.google.com/search/docs/advanced/guidelines/link-schemes

Czy czeka nas wysyp kar ręcznych i algorytmicznych za linki, albo zbiorcze akcje w stosunku do sieci PBN? Na to pytanie odpowiedź uzyskamy w najbliższych dwóch tygodniach.

Źródło: https://developers.google.com/search/blog/2021/07/link-tagging-and-link-spam-update