Na profilu Google SearchLiaison w serwisie Twitter pojawiła się informacja dotycząca zmiany wyglądu wyników wyszukiwania Google. Zmiana ta dotyczy formy pokazywania reklam (zmiana ich koloru) oraz adresów stron internetowych w wynikach "darmowych".

W wynikach wyszukiwania pojawi się favicona domeny, adres strony zmieni swój kolor i rozmiar oraz powędruje na samą górę wyniku. Zmieni się również forma oznaczania reklam - zielony tekst "Reklama" z ramką, zastąpiony zostanie czarnym i pogrubionym napisem "Reklama". Jak widać, zmiana ta dość mocno upodabnia do siebie wyniki płatne i darmowe :-].

Zapewne część z was spotykała się już z nowym wyglądem serpów łapiąc się na "testy Google". Google informowało o wdrożeniu nowego wyglądu wyników już rok temu. Zmiana to dotyczyła jednak tylko wyników mobilnych (więcej tutaj), a w Polsce była raczej ewenementem aniżeli stałą. Poniżej prezentujemy wyniki w widoku mobilnym - w starej wersji (po lewej) oraz w nowej (po prawej):


Źródło: https://www.blog.google/products/search/new-design-google-search/

Google informuje, że 13 stycznia 2020 roku, wspomniana wyżej zmiana została zaimplementowana również dla wyników wyszukiwania w widoku urządzeń desktopowych:


Źródło: https://twitter.com/searchliaison/status/1216782591463813126

Zmiany mają być widoczne już w tym tygodniu. Google nie podaje jednak czy będzie to globalna zmiana, czy tak jak uprzednio nowe wyniki będą wyświetlać się nadal rzadziej i bardziej losowo niż stale.

Przy okazji Google przypomina, że możliwe jest zdefiniowanie favikony, która będzie wyświetlana obok wyniku serwisu w wynikach wyszukiwania. Szczegółowa instrukcja w języku polskim dostępna jest pod adresem: https://support.google.com/webmasters/answer/9290858

 

Źródło: https://twitter.com/searchliaison/status/1216782591463813126