Kongres Online Marketing zorganizowany 30 marca 2017 r. Warszawie zgromadził ok. 800 uczestników. Żądni wiedzy widzowie z pewnością wyszli usatysfakcjonowani. 8 mocnych nazwisk z tematyki prowadzenia kampanii promocyjnych online, 8 merytorycznych prezentacji, mnóstwo nowinek, przydatnych case’ów i ta atmosfera.... w największej sali Multikina w Złotych Tarasach wiedzę aż dało się wyczuć w powietrzu.

Poprzez udział w nasyconych merytorycznie prezentacjach uczestnicy Kongresu Online Marketing krok po kroku mogli zdobyć wiedzę niezbędną do skutecznego planowania i prowadzenia kampanii promocyjnych online.

Zachęcamy do obejrzenia relacji wideo oraz przeczytania dalszej części tekstu.

Ale po kolei:

1. Dorota Wellman – Dlaczego nie warto bać się zmian – czyli kto nie ryzykuje, ten nie ma szans na sukces!

Dorota Wellman namawiała do zmian. Barwnie opowiadała o tym, dlaczego boimy się zmian, dlaczego nowości wywołują w nas (niesłusznie zresztą) przerażenie, dlaczego się cofamy, jeśli się stale nie uczymy nowych rzeczy i dlaczego ten, kto nie ryzykuje, nie ma szansy na osiągnięcie sukcesu.

Na swoim przykładzie pokazała, że każdą zmianę należy przekuć na swoją korzyść. Warto zawsze mieć w zanadrzu scenariusze alternatywne na wypadek, gdyby coś poszło nie w tym kierunku, który planowaliśmy.

 

2. Marcin Maj – Jak reklamy odzwierciedlają czasy, w których żyjemy. Czyli co ma wspólnego Trump z marką odzieżową Diesel?

Marcin Maj, ekspert marketingu perswazyjnego, tłumaczył, jak reklama kształtuje nasze nawyki i dlaczego mózg przyjmuje głównie komunikaty emocjonalne. Przeanalizował co jest kluczowe przy wyborze marki i czy seks wciąż sprzedaje.

Uczulił uczestników, że klienci są dziś przewrażliwieni na komercję i proste próby wyciągnięcia od nich pieniędzy. Jest mnóstwo rzeczy, które łączą ludzi, trzeba na to spojrzeć z szerszej perspektywy i wykorzystać w kampaniach. Wg statystyk najważniejsze dla ludzi są miłość, spokój i bezpieczeństwo – te potrzeby chcą zaspokoić ludzie m.in. poprzez kupowanie.

 

3. Łukasz Żelezny – Taktyki social media, których nie zna Twoja konkurencja

Łukasz Żelezny zgłębił profile użytkownika, do których powinny być dopasowane kampanie promocyjne: cichy follower, odświętny zwolennik, poszukiwacz decyzji, malkontent, troll, cheerleader, lojalny fan.

Wskazał na istotę angażowania użytkownika przez treści, przybliżył mało znane sposoby wykorzystania LinkedIn oraz pracę z danymi w świecie social media.

Wspomniał kilka ciekawych narzędzi: Sotrender, Dux-Soup, Email hunter, Crowdfire.

 

4. Maciej Lewiński – Jak zwiększyć sprzedaż skuteczniej wykorzystując dane z Google Analitycs

Maciej Lewiński zniechęcał do kopiowania działań konkurencji - jeśli robimy to, co konkurencja, to wypadamy dokładnie tak, jak konkurencja, a nie lepiej.

Analityka jest ważna, to ona pozwala na zwiększenie sprzedaży. Istotna jest również architektura informacji – musimy wiedzieć, w jakim miejscu zamieścić dany element.

Warto pamiętać, że działania marketingowe są inwestycją i nie mogą być traktowane zero-jedynkowo. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że nie wszystkie płatne działania będą przynosiły efekty. Dobre źródło, zanim sprzeda, zaangażuje użytkownika.

Zwrócił uwagę na istotne rzeczy, np. by podczas prowadzenia klienta ścieżką zakupową nie odwracać jego uwagi niepotrzebnymi rozpraszającymi linkami oraz by na bieżąco analizować i reagować wprowadzając zmiany.

 

5. Artur Maciorowski – Skuteczne pozyskiwanie nowych klientów w internecie – zbieranie wartościowych leadów krok po kroku

Artur radził, jakie kanały są przyszłościowe, jaki powinien być landing page - krótki czy długi oraz ile potrafi zdziałać słowo „gratis”? Namawiał, by do użytkowników dostosowywać persony. Musimy wiedzieć, kto kupuje, co kupuje, dlaczego kupuje i jak kupuje. Trzeba łączyć dane z różnych źródeł, analizować i stosować w kampaniach. Warto pamiętać, że sprzedajemy marzenia. 95 % decyzji zakupowych jest podejmowanych podświadomie.

Wspomniał o kluczowych kanałach generowania leadów, którymi są: działania brandingowe, direct response, content marketing, eventy online i offline, public relations i działania tradycyjne.

 

6. Daniel Bossy – Darmowe i płatne kampanie reklamowe w internecie

Daniel Bossy postawił ciekawą tezę: ludzie nie lubią, jak im się sprzedaje, ale lubią kupować i kampanie powinny być stworzone pod tym kątem.

Zaznaczył, że trafiamy na problemy sprzedażowe na poziomie każdego lejka sprzedażowego. Ważne, żeby je analizować i reagować.

Podstawą dobrej kampanii jest trafne określenie grupy docelowej, trzeba zacząć od tego gdzie jest nasza grupa, jak się przemieszcza, czym się interesuje. Przekaz trzeba dobrze stargetować (np. celny dobór grup na Facebooku). Warto korzystać z narzędzi do analizy konkurencji. Należy jednak mieć na uwadze, że 80% odwiedzających naszą stronę nie jest gotowych na zakupu produktu.

Daniel Bossy wspomniał o tym, jak poprawić aktywność,  a tym samym zwiększyć zasięgi posta, sprzedaż, ruch na stronie czy pozycjonowanie poprzez wykorzystanie reakcji na Facebooku, głosowanie, czy konkursy. Radził również jak nie przepalać budżetów oraz jak zarządzać kampanią reklamową bez budżetu?

Wspomniał o przydatnych narzędziach: SimilarWeb, Adespresso, Audience Insight.

 

7. Rahim Blak – 10 strategii social media, które naprawdę działają

Rahim Blak w charakterystyczny dla siebie, entuzjastyczny sposób mówił o tym, co wpływa na zasięgi: wideo (liczy się czas i rozmiar), formaty postów, live wideo, zdjęcia, grafiki, teksty, linki udostępnienia. Zwrócił uwagę, że dobry social content jest unikatowy, ma dobry warsztat, zawiera emocje, unikalny przekaz, jest newsem, a ponadczasowymi strategiami są: potencjał Messengera, reklamy, tagowanie znajomych, chatboxy.

Sporo mówił o automatyzacji influencer marketingu oraz zastosowaniu social media podczas rekrutacji: 92 % rekruterów wykorzystuje w tym celu social media, a 55 % z nich odrzuca bądź akceptuje kandydata tylko na podstawie treści znalezionych w social media. Pokazał ciekawe przykłady profili firmowych, które wykorzystują filmy wideo podczas rekrutacji.

Rahim Blak duży potencjał widzi w Facebook Money Transfer, Instagramie, Live video, Stories, Virtual reality, Self publishingu i ... własnym audytorium.

 

8. Witold Wrodarczyk – Określanie budżetu reklamowego oraz ocena efektywności kampanii marketingowych

Witold Wrodarczyk zaprezentował od czego uzależnić budżet (jakie dane wziąć pod uwagę przy przeznaczaniu środków na kampanię promocyjną) i jak mierzyć skuteczność reklam.

Zwrócił uwagę, że konwersja jest zależna i nie można jej porównać (np. przy zwiększonym dwukrotnie budżecie). Przybliżył modelowanie atrybucji i zachęcał do analizy wszystkich kanałów promocji, żeby wykluczyć sytuacje, w których ci sami klienci docierają do nas z dwóch różnych, płatnych kanałów.

Uczestnicy Kongresu Online Marketing mogli korzystać z dedykowanej aplikacji, w której mieli dostęp do wszystkich prezentacji, mogli również nanosić własne notatki.

Reasumując - bardzo nam się podobało!

Drugiego dnia Kongresu odbyły się warsztaty z następujących zagadnień:

  • Facebook Ads
  • Google Analytics
  • E-mail marketing
  • Google AdWords
  • Pozycjonowanie

SeoStation było obecne na warsztatach z pozycjonowania. Osoby na poziomie początkującym zyskały wiele inspiracji. Jednak osoby na poziomie co najmniej średnio zaawansowanym nie dowiedziały się z nich zbyt wiele.